• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko alpinist som vardags-beater?

hej. Vad tror panelen om seiko alpinist som vardags beater? Jag var först mer inne på en dykare, ex ur skx serien men alpinisten verkar hyfsat robust med 200m vattentät och safirglas. Den ser ju dessutom riktigt trevlig ut.

Mvh Fredrik.

Kör! Utmärkt klocka att nyttja som beater. Det enda den inte riktigt kommer undan med är kostym och dylikt. Men som sagt, som beater är den grym! :D

Tycker den funkar kanon dom vardagsbeater. Har en själv som jag lånat ut till brorsan som just vardagsbeater. Bra storlek, mycket klocka för pengen, bra storlek och bärs väldigt bekvämt om man plockar av det vedervärdiga originalbandet :D

Helt klart ett bra alternativ och snygg är den!

Om du ändå skulle bestämma dig för skx så har jag en skx007 på länk från 2018 som inte används så mycket som du skulle kunna få köpa.

PM:a om du är intresserad.

Kan varna för att den blanka poleringen på vissa delar repas väldigt lätt när den används som beater, så den blir snabbt att se slitnare ut efter ett tag än tex en borstad skx.

Tillbaka
Topp