• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko används hela dagen, stannar under natten

Krabbeluring

Cartier
Hej!

Jag har en Seiko Sea urchin som jag gillar och ofta använder. Men jag har på sistone fått ett problem med den. I regel bär jag klockan cirka kl 06-20 om dagarna, men tar av mig den därefter.

Problemet är att när jag tar på mig klockan igen på morgonen så har den stannat på kanske 3-4 på morgonen. Dvs att även om jag bär den hela dagarna "laddas" den bara upp för att hålla några timmar - och inte nån dag som i vanliga fallet.

Är det ett lätt åtgärdat fel? Klockan kostade inte så värst mycket pengar, och inte sugen på att lämna in på service för ett par tusen :)
 

Krabbeluring

Cartier
Precis! Går inte att dra upp manuellt! Men använder jag den 12-13h och brukar skaka igång den ordentligt så tycker man ju det bör funka! Så något strul är det med fjädern eller liknande!
 
Har precis tyvärr precis upplevt samma problem eller iallafall ett liknande på min MM300, dock fortfarande på garanti så den är skeppad till Norge för åtgärd, märkte dock att på min verkade den hålla "laddningen" men det var visarna som hänger sig för om jag ställer den korrekt och sedan lägger på bordet så går den x antal timmar innan den stannar igen .....
 
Topp