• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OHPF Seiko Astron GPS Solar SSE095

FreakyLeo

Pandion
2-Faktor
Pris
7500
Returpolicy
enl. överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej.

Mitt impulsköp får vända då den inte hittade sin plats i samlingen bland alla små vintagekvartsare :)

Det är en Seiko Astron SSE095 (made in japan) med ett 8x22 urverk under huven som har en precision på 1s per 100000år (med GPS)... vilket borde innebära att den kommer visa helt exakt tid hela sin livslängd då den också har en evighetskalender som endast sträcker sig till år 2100 :D

Jag skulle beskriva den som en ganska stilfull klocka med GADA-egenskaper, fantastisk finish och så är den tämligen teknikspäckad. Den har världstid en knapptryckning bort, laddas med solljus, synkar tiden automatiskt med GPS, 10atm WR, har en glasring i keramik och har en fantastisk AR på safirglaset. Klockan är 44mm över bezel men bärs ändå hyfsat bekvämt och smidigt mycket tack vare boettformen och låg vikt. Klockan är i hårdhetsbehandlat titan som har klarat åren väldigt bra. Klockan bär spår av användning på boetten i form av några få hairlines, men är i stort i mycket bra skick. Klockan har 22mm mellan luggarna och kommer på original äkta krokodilläder som inte är i lika gott skick som klockan, men ändå har en del liv kvar. Det är annars en rolig klocka att byta band på och jag tycker att den har gjort sig bra på canvas.

Det finns inte någon dokumenterad servicehistorik och jag har inte heller tryckt klockan i min ägo, men den fungerar helt perfekt.

Klockan kommer på original krokodilläder med viklås, box, butikskvitto, instruktionsbok enl. bild. Canvasbandet på bild ingår ej.

Byten kan ev. vara intressant men föredrar ren försäljning. Hit me :D Bytesvärde beror på din prissättning och hur intresserad jag är av ditt objekt, men utgångspunkten är det samma som säljpriset. Är svag för små Longines, Squale, kvartsklockor, klockor i titan på länk, ana-digi etc. Har du något intressant och dyrare att byta med så kan vi nog sy ihop en deal tillsammans med min andra annons om även den är intressant. Pengar upp/ner ok.

https://klocksnack.se/threads/aquadive-poseidon.185979/

Sista bilden är en presentationsbild från Seiko.

Betalning med Swish
Valfri frakt tillkommer
Klockan finns i Malmö

GG-tråd

Tack KS för vårat fina forum :D

img_6175-jpeg.2630465

R1063201.JPG

R1063205.JPG
R1063206.JPG
R1063208.JPG
R1063209.JPG
R1063210.JPG