• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Seiko Astron SSE085J Titan 45mm SISTA VECKAN!

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Pris
x
Returpolicy
på köparens bekostnad inom ett dygn efter köp
Bilder Skickat
  1. Ja
Seiko Astron sse085j worldtime. 2017
Seikos kronjuvel! Solcellsladdad, GPS synkad, hårdhetsbehandlad titanboett och länk, med keramisk bezel, zafirglas, 10atm. Den synkar automatiskt tiden 1 gång per dag, utöver det kan man synka den när man vill, var som helst i världen, så länge man har öppen himmel. Du kan både manuellt ställa in din tidszon eller göra en automatisk inställning. Jag köpte den som semester/reseklocka, och bättre lämpad klocka för ändamålet har jag svårt att hitta. Denna tillverkas i samma lokaler som Grand Seiko och har samma höga finish på detaljarbetet och poleringen.
Den "minsta" av boetterna i Astron serien, 13mm hög, 45mm diameter utan krona och ca 54 över luggarna. Den sitter som en handske på min 17,5cm handled samtidigt som det är allt annat än en barnklocka. Det är en riktigt lätt klocka, straxt över 100g med min länkjustering. Storleken till trots glömmer man att den sitter på tack vare passformen och den låga vikten.
Det finns små spår av användning, men helhetsintrycket är att den är i mycket fint skick. Liten bildkavalkad...
IMG_4602.JPG

Beklagar att jag missade att torka glaset ordentligt, den har den i särklass bästa AR behandlingen jag sett.
IMG_4603.JPG

Ovan kan man se ett par små repor till vänster om kronan som uppstod vid garantiarbetet :(
IMG_4604.JPG
IMG_4605.JPG
IMG_4606.JPG
IMG_4607.JPG

Klassisk Seiko-form på boetten som kramar handleden perfekt
IMG_4608.JPG
IMG_4609.JPG
 
Senast ändrad:
Topp