• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO AUTOMATIC SARG007

JohnFors

Omega
Hej!

Jag funderar på nästa klocka och har intresserat mig för den här:
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-sarg007

Det jag undrar över är möjligheten att byta ut spännet mot ett Natoband?
Jag har ingen klocka med natoband sen tidigare och tänkte att det här är en lämplig klocka att ha det på.

Jag har sen tidigare en Omega Seamaster (Quartz) och en Maurice Lacroix Pontos och undrar lite hur denna Seiko står sig rent kvalitetsmässigt i förhållande till dom?

Tacksam för svar!

/John
 

Shinji

Breitling
Hej!

Jag funderar på nästa klocka och har intresserat mig för den här:
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-automatic-sarg007

Det jag undrar över är möjligheten att byta ut spännet mot ett Natoband?
Jag har ingen klocka med natoband sen tidigare och tänkte att det här är en lämplig klocka att ha det på.

Jag har sen tidigare en Omega Seamaster (Quartz) och en Maurice Lacroix Pontos och undrar lite hur denna Seiko står sig rent kvalitetsmässigt i förhållande till dom?

Tacksam för svar!

/John


Jag har klockan och har använt NATO, Zulu och ett egeninköpt läderarmband på den. Det enda negativa med klockan, utifrån mitt perspektiv, är att "kompassringen" snurrar för lätt. Jag kan inte avgöra hur klockan kvalitetsmässigt står sig mot andra klockor tyvärr.
 

Shinji

Breitling
Och nej, det är inte skruvad krona på den. Använder personligen andra klockor om jag ska dyka och dona dock, så jag har inget behov av en skruvad krona på denna klockan. Möjligt att skruvad krona är bra av andra skäl också som jag inte känner till.
=)
 

JohnFors

Omega
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/pro
Och nej, det är inte skruvad krona på den. Använder personligen andra klockor om jag ska dyka och dona dock, så jag har inget behov av en skruvad krona på denna klockan. Möjligt att skruvad krona är bra av andra skäl också som jag inte känner till.
=)

Vet inte heller vad det gör för skillnad, har inte tänkt använda den till dykning eller liknande iaf. Vill bara ha en lite billigare klocka i jämförelse med dom andra jag har att ha i mitt arbete. Men vill ändå ha en mekanisk klocka som ska tåla en del.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Måste säga att jag inte gillar den gröna urtavlan på den du länkade, finns den i någon annan färg är jag intresserad?


Den finns en sarb013 (ljusa) och sarb015 (svarta) men vet inte hur lätta dom är att få tag på.
sarb013_japan-big4.jpg

sarb015-8.jpg


Den gröna är magisk men jag är partisk :)
 

JohnFors

Omega
Den finns en sarb013 (ljusa) och sarb015 (svarta) men vet inte hur lätta dom är att få tag på.
sarb013_japan-big4.jpg

sarb015-8.jpg


Den gröna är magisk men jag är partisk :)




Har alltid gillat klockor med svarta urtavlor, båda dom jag har innan har svarta men kanske är dags att testa något annat den gröna färgen kanske skulle passa bra ihop med ett mörkt NATO

Tack för svar!
 
Topp