• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko BBB (Budget)Black Bay

PierreS

Cartier
Fick en idé för några veckor sen! Har varit sugen på en Black Bay en längre tid men är inte säker på att jag skulle klara av att vara utan klocka med datum! På tidigare klockor utan datum så har jag stört mig på det men jag har ändå inte kunnat släppa tanken på en BB!

Har ingen i min bekantskapskrets som äger en BB så jag kan helt enkelt inte låna en heller. Det blev en nödlösning :)
Hittade BB-delar på 10watches så efter 15 sekunders betänktetid beställdes en Seiko SNHZ eller vad dom heter från Creationwatches och BB-delar från 10watches.

Delarna anlände igår fredag, plockade ihop den direkt och här är resultatet. Jag tycker själv det blev bra och tanken är ju inte att ha denna istället för BB:n utan snarare att få chansen att bedöma utseendet och avsaknaden av datum utan att behöva köpa en riktig för att komma på att man inte gillar det.
Ursäkta de dassiga Iphonebilderna :)

0CF46E7D-A461-4715-85BF-66B0B69D4C74-984-0000009D45943DEB.jpg


CB3A13B4-036A-45F5-85B4-8EFF84FB5BEC-984-0000009D50787D8E.jpg


805E3964-210D-4037-891B-B60EDB8B623B-984-0000009D2BB58074.jpg


0FC77036-2D95-43F0-985E-A0A35F2DBB86-984-0000009D336F3986.jpg


A3081467-8768-4720-9C17-7739FEFAD71B-984-0000009D3A144D30.jpg


1EEBC581-ECBE-4775-862D-4DEA0D3BDFE6-984-0000009D3FC15080.jpg



Trevlig helg!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Cool! Det blev mycket bra tycker jag. Detta gör en bara mer sugen på the real deal.
Var det svårt? Har en seikobeater jag skulle vilja testa att modda...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygg! Såg en på tidssonen.no för ett tag sedan. Riktigt coola! Ta gärna på dig den där när vi ska träffas för överlämnande av Doxan i veckan. Hur ser det ut för dig i början av denna vecka?
 

PierreS

Cartier
RicVin skrev:
Snygg! Såg en på tidssonen.no för ett tag sedan. Riktigt coola! Ta gärna på dig den där när vi ska träffas för överlämnande av Doxan i veckan. Hur ser det ut för dig i början av denna vecka?

Tjena

Ja den blev faktiskt bättre än förväntat :)
Får se om den är kvar då, ska ut på
Handla och K&S men absolut, är den kvar så kör jag på den.

Bokad till Stockholm på onsdag men kanske kan flytta det till tisdag, återkommer i ärendet.

Med vänlig hälsning,
Pierre
 

Ricrob

Patek
Sorry Pierre men den var inget för mig... Har ngn form av hat-kärlek till Blackbay och skulle kanske eventuellt kunna tänka mig att testa en ngn dag men den modden.. Njae.. Känns som att Blackbay kommer undan med en ett märkligt och udda utseende för att det är en Tudor medans en Seiko kan vara hur röd den vill utan att nå fram. No offence men skippa den rackarn och spänn på dig f300Hz igen! ;)
 

PierreS

Cartier
Ricrob skrev:
Sorry Pierre men den var inget för mig... Har ngn form av hat-kärlek till Blackbay och skulle kanske eventuellt kunna tänka mig att testa en ngn dag men den modden.. Njae.. Känns som att Blackbay kommer undan med en ett märkligt och udda utseende för att det är en Tudor medans en Seiko kan vara hur röd den vill utan att nå fram. No offence men skippa den rackarn och spänn på dig f300Hz igen! ;)

Jag förstår.... :)
Smaken är som baken och denna är redan på väg bort. Tror dock att en Black Bay är närmare än nånsin tidigare.
Modden var en kul grej och har fyllt sin funktion. Gillar jag looken och KAN jag leva utan datum? JA det kan jag, med rätt utseende :)
 

Ricrob

Patek
PierreS skrev:
Ricrob skrev:
Sorry Pierre men den var inget för mig... Har ngn form av hat-kärlek till Blackbay och skulle kanske eventuellt kunna tänka mig att testa en ngn dag men den modden.. Njae.. Känns som att Blackbay kommer undan med en ett märkligt och udda utseende för att det är en Tudor medans en Seiko kan vara hur röd den vill utan att nå fram. No offence men skippa den rackarn och spänn på dig f300Hz igen! ;)

Jag förstår.... :)
Smaken är som baken och denna är redan på väg bort. Tror dock att en Black Bay är närmare än nånsin tidigare.
Modden var en kul grej och har fyllt sin funktion. Gillar jag looken och KAN jag leva utan datum? JA det kan jag, med rätt utseende :)
Kanon! Hoppas det blir en riktig BB inom kort då!
 

PierreS

Cartier
2 dygn räckte :)
Avsaknaden av datum tänkte jag inte ens på, utseendet tog över ( och då är det inte ens äkta varan )
Tror jag skulle ha svårt att sluta titta på klockan om det var originalet som satt på armen.....tveksamheten kring datum är nu överspelat!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fan nu har jag kollat och läst om BB alldeles för länge... Jag tycker att @daviden ska sätta ihop en liten recension när den värsta baby-lyckan har lagt sig! ;-)
 
Topp