• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Bell-Matic 4006-6010 1970

Matte78

Omega
En Seiko Bell-Matic automatisk herrklocka, dag och datum samt alarmfunktion, modell 4006-6010 från 1970.

Klockan fungerar bra och likaså själva alarmfunktionen. Har inte kontrollerat tidshållningen exakt men verkar hålla tiden bra
det jag provat den. Själva urtavlan ser rätt fin ut på den, är gjord som lite linnetavla modell. Finns något mindre märke och obetydliga
prickar bör tilläggas för noggrann beskrivning. Boetten som är i bra skick och har fin borstning mäter 37mm tvärs över och har 19mm
bandbredd mellan luggarna.

Köpt klockan av en forummedlem och därefter har jag i princip bara förvarat den i asken jag fick den i från tidigare ägare som
i sin tur köpt den av en annan forummedlem längre tillbaks i tiden. Så klockan har endel historik från forumet här. Säljer den själv nu till
ett pris runt 400 kr lägre än jag själv betalde. Detta då jag nu säljer av några klockor till förmån för inköp av en klocka jag länge
velat ha. Ett par egna bilder på klockan här i annonsen samt lånad klockbild med band från föregående ägare.

Säljs head only, alltså utan band.
Och säljes helst men möjligen kan byte vara av intresse, skulle i så fall vara någon trevlig vintage Certina DS.

Föredrar att skicka den med rekpost för allas trygghet. Har tänkt mig 1190 kr och då inkluderar det frakt med rekommenderad
post. Retur inom 24h från mottagandet om något skulle vara helt fel med klockan.

Tack KS för annonsplats! :)

Bellmatic 1.jpg
Bellmatic 1 2.jpg
Bellmatic 2.JPG
Bellmatic 3.JPG
Bellmatic 4.JPG
Bellmatic 5.JPG
 
Topp