• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Brightz - den bortglömda linjen

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Samtliga modeller nedan är i titan.

SAGL005
8L-urverk (samma som i mm300), limiterad till 200 exemplar (såldes cirka 2006)
DSC_3684a.jpg

SBGL005.jpg


Fler bilder

SAGN005
Titan, mystiskt urverk


SAGN007
R0014377.jpg

Fler bilder

SAGJ001
IMG_1918.JPG

IMG_1914.JPG

Urverk: 7J21 +/- 20 sekunder på år (HEQ)
40mm, titan.

SAGJ007
 
Senast ändrad:

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En sak jag ej är 100 på är angående Ananta-linjen. Är det det en del av Brightz-linjen fast skillnaden att den marknadsförs som Ananta i väst?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Google it! (Eller följ länkarna under bilderna)
Tror den första är ganska liten på 38,5mm.

Molle
80talisten
Brightz är väl en egen linje i och med att den har egen logga (på urtavla, krona & baksida). Tror dock att brightz även är namnet Seiko använder på den titanlegeringen, vilket skulle förklara varför brightz ibland nämns i samband med Ananta.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Google it! (Eller följ länkarna under bilderna)
Tror den första är ganska liten på 38,5mm.

Molle
80talisten
Brightz är väl en egen linje i och med att den har egen logga (på urtavla, krona & baksida). Tror dock att brightz även är namnet Seiko använder på den titanlegeringen, vilket skulle förklara varför brightz ibland nämns i samband med Ananta.


Brightz är en egen linje, men jag tror inte det namnet står på några tavlor längre.
Brightz Ananta (i Japan) har inget med Ti-legeringen att göra. Som exempel så är de två klockorna du ser på bilden nedan i SS (notera Brightz Ananta "loggan" till höger).

ananta_pic_main.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Var det inte någon äldre med belysning dvs en lampa om lös upp urtavlan som hette brightz också eller var det någon annan modell?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Har letat lite sporadiskt efter dessa men då jag knappast är någon ninja likt många andra har jag aldrig funnit någon :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt trevlig pjäs, perfekt i storlek. Allra helst hade jag velat ha SAGL005 men det lär inte ske detta jordeliv... Men sen är jag ingen titanpojke så vettefan om det är en så smart idé.

IMG_7866.JPG

IMG_7601.JPG
Jag tycker den ser grym ut! Ser fram emot att få min. Väldigt mycket Blancpain över visare och tavla och mycket Panerai över boetten, kan ju inte bli fel.
 
Topp