• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko bullet modifiering

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är en ganska rolig modell, men jag tyckte inte visarna passade urtavlan varken när det gällde formen eller färgen, så jag bytte visarna till visare från en SNZG15

Innan
lletDSC_0002_zpse0a4f485.jpg

bulletDSC_0003_zps8a68e272.jpg


Efter
DSC_0208_zps75bc46bc.jpg

DSC_0209_zps3e7b4aa8.jpg


Nu har både band, sekundvisare och chapter ring röda accenter. De nya visarna är som tur är precis lagom långa, men det kanske inte är så oväntat i och med att de är från en klocka med samma storlek på urtavlan.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Blev mycket bättre än original. Är det inte märkligt att färgerna inte matchar från fabrik?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev mycket bättre än original. Är det inte märkligt att färgerna inte matchar från fabrik?
Håller med dig. De slänger dit skxvisarna på i princip alla skx-boetter oavsett om det passar eller inte. Personligen tycker jag att kanterna på visarna ska matcha kanterna på timmarkeringarna.
 

_jonte

Patek
Tror jag skrev det nån annanstans iofs... men det blev verkligen kanonbra! De gamla visarna passade inte alls, de ny perfekta!
 
Topp