• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko digital SBPG001

mikeB

Omega
Köpte en SBPG001 i Tokyo för några år sedan, trodde aldrig jag skulle köpa en digital klocka, men den är väldigt fin, inte minst pga den kvalitets-känslan och den gedigna konstruktionen, den automatiska tidsregleringen och lampan är väldigt bra nattetid. skickar några bilder.

620435d1368866845-seiko-power-design-project-sbpg001-111.jpg


picture.php


maxresdefault.jpg
 

Sorubim

Audemars
Riktigt snygga är dom. Jag köpte en likadan för några år sedan som visade sig ha en död solcell. Eftersom den klarade sig så länge på den laddning den hade när jag fick den så kändes det som att det gått över tiden att klaga på säljaren (köpte begagnad) när den väl dog helt.

Har tyvärr legat död i klocklådan i nåt år nu, kostar lika mycket att laga som att köpa en ny. :(
 

Sorubim

Audemars
Jo, jag misstänker att min hade fått en smäll alldeles innan den såldes, spår efter en ding på ena sidan av boetten.
Trist som faen... kanske finns någon här på forumet som är grym på att fixa digitalare iofs?
 

JoPe

Breitling
Riktigt snygga är dom. Jag köpte en likadan för några år sedan som visade sig ha en död solcell. Eftersom den klarade sig så länge på den laddning den hade när jag fick den så kändes det som att det gått över tiden att klaga på säljaren (köpte begagnad) när den väl dog helt.

Har tyvärr legat död i klocklådan i nåt år nu, kostar lika mycket att laga som att köpa en ny. :(
Hej! Du råkar inte ha en länkbit över? Jag har gått och blivit lite tjockare över handleden och hittar inte de bitar som jag plockade av för något år sedan...
 

JoPe

Breitling
Köpte en SBPG001 i Tokyo för några år sedan, trodde aldrig jag skulle köpa en digital klocka, men den är väldigt fin, inte minst pga den kvalitets-känslan och den gedigna konstruktionen, den automatiska tidsregleringen och lampan är väldigt bra nattetid. skickar några bilder.

620435d1368866845-seiko-power-design-project-sbpg001-111.jpg


picture.php


maxresdefault.jpg
Hej! Köper gärna en länkbit om du har en skräpandes i byrålådan. /Jonas
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
gillade den där faktiskt! Vore ju perfekt komplement till de övriga uren. Men 325 dollar på bukten :(
 

Felsökarn

Breitling
Jo, jag misstänker att min hade fått en smäll alldeles innan den såldes, spår efter en ding på ena sidan av boetten.
Trist som faen... kanske finns någon här på forumet som är grym på att fixa digitalare iofs?
Hade varit kul att försöka, men det svåra är nog att hitta en solcell som passar.

Hur öppnar man boetten? Ser inga skruvar på de bilder som finns.
 
Topp