• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Expert sökes

morrism

Audemars
Vad heter denna klocka och var köper man den?

141030.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns massa på ebay, så sök på produktnamnet där. Finns även med andra visare på creationwatches.com
 
C

Crowolf

Guest
Sitter ni på KS på självaste nyårsnatten???.......................oupps!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fler bilder;
http://forums.watchuseek.com/f71/seiko- ... 81327.html

100_0272.jpg


Jag hade brorsanmodellen till denna med automatiskt urverk (7s26) "i vanligt stål" (och utan kronograf). Bästa 720kr jag betalat. :D Kände dock att den var lite väl militärisk för min dåvarande smak. Den var dock väldigt snygg på nato.

CHwJW.png


EDIT: Jag ser nu att jag länkat till en helt annan modell än den du lade upp från början, även om de är väldigt lika.
 

morrism

Audemars
Ja, SNN233 är likt, men det är inte exakt samma, tog ett tag innan jag såg det själv! Letar efter en billig kronograf att ha till gymmet, fastnat för svart stål-looken. Har fortfarande inte hittat den på bilden jag postade först, kanske är en sällsynt modell?

Om jag inte hittar den får det bli en Citizen:

Citizen_Eco_Driv_4f2198a82e190_200x300.jpg


Erfarenheter av "Eco-drive"?
 

Kson

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Fler bilder;
http://forums.watchuseek.com/f71/seiko- ... 81327.html

100_0272.jpg


Jag hade brorsanmodellen till denna med automatiskt urverk (7s26) "i vanligt stål" (och utan kronograf). Bästa 720kr jag betalat. :D Kände dock att den var lite väl militärisk för min dåvarande smak. Den var dock väldigt snygg på nato.

CHwJW.png


EDIT: Jag ser nu att jag länkat till en helt annan modell än den du lade upp från början, även om de är väldigt lika.


Satan vad snygg!
 

morrism

Audemars
CaptainOats skrev:
morrism skrev:
max skrev:
Det är en SBPP005

mvh
/max

Tack, vet du var man kan hitta en, har kollat ebay utan resultat.

Hittade en här, men sidan känns lite halvskum, speciellt betalningen...

http://www.higuchi-inc.com/TPD.html

Har handlat där utan problem, är en seriös butik du behöver inte oroa dig !

Tyckte betalformuläret kändes lite osäkert, bara fält där man skriver in kortinfo
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
morrism skrev:
CaptainOats skrev:
morrism skrev:
max skrev:
Det är en SBPP005

mvh
/max

Tack, vet du var man kan hitta en, har kollat ebay utan resultat.

Hittade en här, men sidan känns lite halvskum, speciellt betalningen...

http://www.higuchi-inc.com/TPD.html

Har handlat där utan problem, är en seriös butik du behöver inte oroa dig !

Tyckte betalformuläret kändes lite osäkert, bara fält där man skriver in kortinfo

Du kan även maila eller betala med pay pay har jag för mig.

Med vänlig hälsning,
 

morrism

Audemars
Okej, nu står det mellan 3 klockor... Vilken är snyggast, funktions och prismässigt är det ungefär samma.

141707d1226715644-all-black-seiko-models-s_sbpp007a.jpg


Citizen - CA0255-01E
Citizen_Eco_Driv_4f2198a82e190_200x300.jpg



420054d1302504056-seiko-snda65-strap-options-seiko_snd387p1_thread01.jpg
 
C

Crowolf

Guest
OK! Riktigt fin men verkar ligga i en högre prisklass än de andra om jag gugglat rätt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den med alarmfunktion är coolast. Det ser ut som att charper-ringen inte är så hög på den. Sen gillar jag ju när alla visare har samma färg. + Att man faktiskt får alarmfunktionen.

Edit: Länken kommer du säkert inte använda ändå. Det hade inte jag gjort i alla fall. De brukar vara sådär lagom bra i den prisnivån + att den säkerligen är snyggare på annat ändå. Repor + svart länk = dåligt.

Förresten, när ska du fixa din avatarbild?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kson skrev:
Fri frakt till SWE stämmer det? Såg de på deras sida. Men skatten måste man betala?
Jag har köpt kanske 5 klockor av honom och fått betala tull en gång. Jag brukar maila innan och be honom skriva ner värdet och sedan skriva det i meddelanderutan när jag beställer.
 
Topp