• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Seiko Fieldmaster "contras" 2C21-0080 *Nyskick!*

Subsec

Silver
2-Faktor
Tyvärr blir det en catch n' release på denna underbara Seiko Contras Fieldmaster pga oförutsedda utgifter i semestertider :/

Passa på att göra ett klipp då det väldigt sällan säljs en Contras med 3 kompletta moduler (Japanversion har 4 och övriga 3st) i detta nyskick!

Jag har kopierat tidigare ägares annons i samförstånd med tidigare ägare.

Seiko "Contras" fieldmaster 2C21-0080 från tidigt 80-tal med tre moduler 28x28mm i dubbelboett av PVD titan, quartz klocka, kompass och avständsmätare för kartläsning.

En del menar att dessa klockor användes av CIA understödda Contras i Nicaragua.
http://hodinkee.squarespace.com/blo...er-the-contras-choice-for-battling-the-sa.htm

Hur det än är med det så köpte jag klockan av en säljare som menar att klockan är NOS. Det jag kan säga är att den är i mycket fint skick, har plasten kvar på boettlocken, original gummiarmband som förefaller vara oanvänt och tag. Bandets wrap/keeper har flrsvunnit men kan lätt ersättas från annat gummiband då måttet är 20mm (skickas till köparen om den hittas).

Medföljer Seiko Box som jag inte tror är original för just denna Seiko men verkar tidsenlig, se bild.

Klockan är mindre än man tror, se bild på ett MN-strap. Min handled är 16cm.

Cool video, dock ej min:

Pris: 7500kr
Frakt: 120kr och skickar då som rekommenderad frakt, dvs både spårbar och försäkrad.
F2F: Ja i Partille, Göteborg
Retur: Ja inom 24h om min beskrivning inte stämmer. Bekostas av köparen och skickas som rek.

IMG_0343.JPG

IMG_0344.JPG

IMG_0345.JPG

IMG_0347.JPG

IMG_0338.JPG

IMG_0339.JPG

IMG_0340.JPG

IMG_0341.JPG

IMG_0342.JPG

Tack KS för annonsplats!

Senast ändrad:
Tillbaka