• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko fråga!

Ministern

Founder
2-Faktor
Då jag förstått att det fina gummiarmbandet är ett "Big no no" så undrar jag vad jag skall ha istället och det får inte kosta mer än klockan! Tilläggas bör att jag föll för klockan just på grund av det svarta gummibandet..

AD1A8357-8C1B-47A3-9057-8B059BC6642B-9365-00000988452F8AC4_zps4c656029.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Då jag förstått att det fina gummiarmbandet är ett "Big no no" så undrar jag vad jag skall ha istället och det får inte kosta mer än klockan! Tilläggas bör att jag föll för klockan just på grund av det svarta gummibandet..

http://i565.photobucket.com/albums/ss10 ... 656029.jpg
Ajaj, Seikofantaster skulle nog säga flat vent eller något i den stilen, men jag skulle vilja se ett tropic om du nu skall trilskas med gummi. Problemet med de billiga nya tropicen är dock att de är tillverkade i silikon.... Körde min på zulu och mesh. Och tydligen läder och något slags canvas... Kanske haj är något?

SNC14079.jpg


SNC14147.jpg


SNC15700.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jubileelänk är nog det bästa trots allt!

gy7etaju.jpg


Ändarna på länken förstärker verkligen boettformen.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Mmm Jubilee på Seiko är *aldrig fel*
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362243199.479457.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362243199.479457.jpg
    132.2 KB · Visningar: 332

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den har aldrig sålt med länk, så INGEN länk!

Jag röstar fortfarande på ett retro rubber!
9ugybydu.jpg

ehemazaz.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tycker det du har på är snyggt, om det inte är följsamt kan du ju forma det i kokande vatten så den sitter mjukare och bättre runt handleden.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
På med ett coolt mesh....
 

Bilagor

  • 20130223_174049.jpg
    20130223_174049.jpg
    272.9 KB · Visningar: 286

Mykeys

Cartier
Eller varför inte ett läder-Nato från vår kära Singular?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362246554.844832.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362246554.844832.jpg
    199.4 KB · Visningar: 283

John R

Panerai
Om det "fina gummibandet" är ett flat vent så kör det du har om du gillar det. Den passar
i många kläder den där.

Är det 22mm?

/John R
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Men gillar du bandet du har tycker jag du ska köra med det, det är ju du som ska bära dinkan... :p
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Stort tack för alla förslag! Det som känns mest naturligt för mig är svart gummi då det känns som den kom på något sådant. Fick ett PM av en trevlig ung man här på forumet som erbjöd mig ett Z-22 gratis. Vet inte vad det är men de lät bra!

Stort tack Jaganata!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Z22 är väl ett sånt du har?
Läs på undersidan av det du har. Jag blandar ihop z20 och z22 hela tiden.

Ett sånt hör tror det är;
skx-sale.jpg


skx171-5.jpg


Flat vent eller retro rubber tycker jag är snyggast på 6309.
 

Knät

Cartier
Spencer66 skrev:
Stort tack för alla förslag! Det som känns mest naturligt för mig är svart gummi då det känns som den kom på något sådant. Fick ett PM av en trevlig ung man här på forumet som erbjöd mig ett Z-22 gratis. Vet inte vad det är men de lät bra!

Stort tack Jaganata!

Både det du har och det som kallas Flat Vent är Z22 band konstigt nog..

Det med guldspänne är ett Flat Vent, det andra ett vanligt Z22

dsc0001ma.jpg


Yonsson: Z20 ser ut som ett Z22 men är 20mm brett.. ;)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Klart det är ett original flat vent Z-22 han får. Vad tror ni grabbar? Vad ska ha med ett till V-vent till? ;-)
Har han nu tagit steget över till andra sidan och köpt en Seiko så är det klart att det ska sitta ett riktigt gummi på.
 

Knät

Cartier
Jaganata skrev:
Klart det är ett original flat vent Z-22 han får. Vad tror ni grabbar? Vad ska ha med ett till V-vent till? ;-)
Har han nu tagit steget över till andra sidan och köpt en Seiko så är det klart att det ska sitta ett riktigt gummi på.

Gött!
 
Topp