• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko FR007 digital dressare tillverkad Augusti 1978 *Prisbump*

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
700sek
Returpolicy
Ja, inom 48, frakt ToR på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Pris:700kr
Förr:800kr

Hej

Här kommer en trevlig, ovanlig och lite udda klocka. Det är en Seiko FR007 F033-5010 från 1978. Den tillhör Seikos F-serie som tillverkades i slutet på 70talet till början på 80talet och var inriktad på att göra så små och slimmade klockor som möjligt. Dessa klockor skulle jag säga håller lite högre kvalitet än de vanliga digitalklockorna från samma tid men saknar också flera funktioner. De flesta av F-klockorna har bara tid och datum, någon har även belysning, dock ej denna.

Klockan är helt i stål och är som övriga klockor i serien väldigt slimmad och liten. Boetten är rektangulär och mäter 31mm i diameter, tjockleken är blott 6,5mm och bandbredden är 18mm. Den märks knappt på handleden och bärs lite som en liggande Cartier Tank Large :)

Tavlan/displayen är av märkbart hög kvalitet. Displayen är kristallklar med bra kontrast och har nästan en diamond dust bakgrund vilket syns i ljuset. Ramen runt om displayen är strukturerad med vertikala linjer, vågmönster och mikroskopiska diagonala linjer mellan dem vertikala. Färgen är blå men p.g.a. strukturen så skiftar klockan färg från grå till mörkblå beroende ljus och vinkel. Seiko står tryckt i guldfärg i det övre vänstra hörnet, day/date i vitt i övre högra hörnet för att indikera knappen för att visa datum och i mitten längst ner står det Quartz LC och modellnummer som brukligt på Seikos 70tals digitalare. Då den bara visar tid och den fina displayen och tavlan gör att den ser väldigt sober och stilren ut för att vara en digitalklocka, vilket också var tanken antar jag när man tillverkade den.

Klockan är i bra skick sett till ålder och den har inga märken som man lägger märke till när den sitter på armen. Boett och länk har hairlines och det finns några mikrorepor i hardlexglaset som bara syns om man tittar riktigt nära. Boettlocket är dock repigt efter något batteribyte. Klockan sitter löst och ledigt på min handled som är 19,5cm och jag uppskattar att den passar upp till 20cm. Låset har sju! (7) mikrojusteringar och sitter just nu längst ut vilket innebär att du kan få ner längden på länken ca 17cm utan att behöva ta bort länkbitar.

Klockan saknar servicehistorik och jag vet inte när det är dags att byta batteri.

Specifikationer:

Referens: FR007
Modell: F033-5010
Tillverkningsdatum: Augusti 1978
Diameter: 31mm
Tjocklek: 6,5mm
Bandbredd: 18mm
Urverk: Seiko F033 10spm
Batteri: SR1120SW
Powerreserve: 3år

Frakt ingår i postens blåa, tar inget ansvar för om posten slarvar bort paketet eller tar sönder det, önskas rek +100kr

Betalning med Swish

Tack KS för annonsplats :)


R1060787.JPG
R1060788.JPG
R1060789.JPG
R1060790.JPG
R1060791.JPG
 
Senast ändrad:
Topp