• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko (GS) event på Klockmaster Globen 15/6 - ni som är här posta era bilder!

Code

AKA Vincent B
Det är prototyper men inget av det du skrev stämmer. Inte guld, inte keramik, vanlig sumo-förlängning.
Okey.. På videon som är på Youtube säger han att sekundvisaren är guld.. Har du frågat Seiko det med? Sen vet jag inte om det stämmer eller inte.. Men hur vet du att det inte är guld?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon enda Seiko som har visare av guld?
D752784B-8F8F-487B-9349-7F264CA5A3B4.jpeg

Nej. Finns enstaka GSar, exempelvis denna:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okey.. På videon som är på Youtube säger han att sekundvisaren är guld.. Har du frågat Seiko det med? Sen vet jag inte om det stämmer eller inte.. Men hur vet du att det inte är guld?
Han verkar ju inte direkt ha koll om det enda du tar med dig från videon är två felaktigheter. Ska jag maila och fråga om boetten är i adamantium också? ;)
 

JakobKr

Omega
Hej på er!
Jag är helt stum, knäsvag och gråtmild.
Fullkomligt fantastiskt!
För en som är någorlunda ny här, även om jag lyckats fylla en låda med plats för 12, hur fungerar grupp köp?
 

JohanRe

Cartier
Hej på er!
Jag är helt stum, knäsvag och gråtmild.
Fullkomligt fantastiskt!
För en som är någorlunda ny här, även om jag lyckats fylla en låda med plats för 12, hur fungerar grupp köp?

Nån som tar tag i att snacka med en ÅF och sedan dyker det upp i en tråd och som är relevant för klockorna. Dvs Zinn tråden för Zinn klockor och seiko tråden för seiko. Sen får man anmäla sitt intresse till personen som håller i det.

Helt enkelt en person som tar tag i det administrativa och ett gäng som vill vara med.
 
Topp