• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO K1 vs J1

makjel_w

Breitling
Halloj Seikoboys,
Jag ska beställa mig en SKZ211 och har alternativet att välja en K1 alternativt J1. Som jag förstått så är J1 made in Japan och kostar 500:- mer. Är det någon annan skillnad? Vad jag kunnat läsa till mig så är det ingen annan skillnad på material eller urverk. Vad säger panelen?
 

rzc

Omega
Det sägs att made in Japan håller högre "kvalitet" men det verkar inte vara bevisat än...
Kör på K1 och spar pengarna till annat :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Visst kanske de går att bevisa en viss skillnad, men vissa modeller görs inte ens i båda versionerna. Så jag skulle inte haka upp mig på de... Seiko har koll på sina fabriker.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
 

makjel_w

Breitling
Det bidde en k1:a, så jag beställe jag lite natos för mellanskillnaden. Ska bli kul och testa hur den blir med brunt skinn Nato.

Beställde från watchhubs i torsdags...fick den idag måndag...*wrroooomm*

Btw,någon som kan förklara hur kompass funktionen fungerar? Man ska ju ställa den efter solen hmmm

3abugu3y.jpg


Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
 

makjel_w

Breitling
Nu har jag haft klockan ett par dagar, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Det ger ett schysst kvalitétsintryck och funktionerna finns inget att klaga på.

Provat att köra lite Natos på, vilket tycker ni är snyggast?

Brunt mocca
rerusabu.jpg


Svart
de3u7aju.jpg


Eller brunt vintage
4adynu5y.jpg


Skickat från min GT-I9305 med Tapatalk 4
 

Johan Erixon

Breitling
Mocca var riktigt snyggt! :) Funderar på att beställa en själv!
Har gjort en första beställning på en SKX009 men den verkar ta betydligt längre tid för leverans än din klocka gjorde =/
 
Topp