• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Kinetic Diver 2014 - När kommer den?

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag vill köpa Seikos nya Kinetic-dykare SUN021, stålcase med PVD-bezel, som lanserades på årets Baselmässa. Tycker den är sjukt ball!

Kommer två varianter till, SUN019 och SUN023, men i mina ögon så känns 021an som den mest lyckade combon av dom tre. Är det någon som vet när man kommer kunna börja köpa dom? Varken Seiya, Higuchi eller Chino har den i lager än :(

Vad tycker ni om modellen? Fet eller ful? Den kommer vara rätt biffig med sina nästan 48mm.

021
SUN021P1+(2).jpg


019
02.png


023
SUN023P1_L.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tycker den är fet! Om än för stor för min smak. Vad listar dessa på i Sverige?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar starkt! Vill också ha en :)
Edit: 600euro i listpris låter helt ok ändå. Trodde den skulle va mkt dyrare
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle chansa på oktober, men ring Globen.
Tycker den är asfet. Vill ha versionen med länk vilket bara verkar finnas till en av de tre.
 

Maro

Audemars
Asagrym!! Mycket bra pris om det är det som den kommer att säljas för.. Dock inte den blekaste på frågan när den dyker upp!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nya monstern släpps nog samtidigt.

Grymma bilder Molle
Jag tror inte heller den bär så stort. Seiko tuna är ju 47mm och tack vare kort vertikalt mått mellan bandhornen bärs den kanon.

Känns som en perfekt reseklocka. GMT, tålig och 200m och ett pris som inte gör att man blir helt ruinerad om något händer med klockan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yay! Måste ju ha en sådan. Å andra sidan finns det en handlare i USA som skickar med en sådan gratis om man köper den kommande kvartsdykar-GSen. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En handfull i Sverige har handleder nog för denna klocka, gemensamt är att de väger tresiffrigt. På alla andra ser det bara dumt ut..
 
Topp