• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko King Quartz 9923-8050, Twin Quartz från 1979

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Pris
2000
Returpolicy
Ingen retur
Bilder Skickat
  1. Ja
Twin Quartz. Smaka på orden. Twin Quartz. Dubbla kvartskristaller. En kvartskristall mäter tiden mer precist än mycket annat. Seiko anser inte att det är tillräckligt exakt utan har slängt in dubbla kristaller. Allt för att du inte ska komma försent till det där viktiga mötet eller missa bussen med tre sekunder. Twin Quartz. Utöver det termokompenserad för att inte visa fel tid då temperaturen påverkar kvartsen.
Dessutom är väl tvillingar var mans våta dröm? Twins ligger på topp 10 bland Googles sökningar (dyker iaf på min dator titt som tätt, hur nu det kommer sig).
Nu har du chansen att bli ägare till en riktigt fin Seiko King Quartz med Twin Quartz från The Golden Age of Quartz då quartzutvecklingen inte visste några gränser och allt var möjligt, det här exemplaret är från 1979.

Ca 36 mm i diameter och under centimetern tunn.
Kommer på vad jag tror är originallänk, men inte 100% säker.
Finns självklart en del spår på boetten efter användning då den trots allt fyller 39 i år, men överlag i kanonskick. Hairlines och liknande ser som vanligt klart värre ut på bild än i verkligheten.
Specad till +- 20 sekunder per år, termokompenserad Twin Quartz! Set it and forget it Jag har ställt mina andra klockor efter den...
Växlar dag och datum utan krusiduller. Dagskiva på engelska och kanji, medlemskap i Kanji-club ingår självklart.
Kostade en ansenlig summa då den var ny, inte vem som helst som kunde köpa en sådan dyrgrip. Jag ser framför mig en nybakad börsmäklare som gjort sina första stora affärer och ville signalera sin framgång på kvällarnas champagneorgier i baren. Det eller nån trött medelålders upper-middle-level-management på Toyota, jag har ingen aning egentligen.
Du kan få den klart billigare än den första ägaren, 2000 skickat och klart med Rek ända från Huddinge där den bor.
Retur om den är helt galet beskriven.
Inte intresserad av byten den här gången.
20180114_095220.jpg
20180114_095204.jpg
20180114_095145.jpg
20180114_095124.jpg
20180114_095119.jpg
20180110_185203.jpg
20180110_185133.jpg
20180110_185109.jpg
 
Senast ändrad:
Topp