- Pris
- 5000
- Returpolicy
- Om ej som beskriven
- Bilder Skickat
- Ja
En omisskännlig klassiker från Seiko i King-version – uppgraderad med safirglas och keramisk bezel, vilket Seiko knappast skämmer bort oss med i denna prisklass. Den mörkblå, texturerade urtavlan visar Seiko från sin allra bästa sida och gör sig knappast rättvisa på bild. En mycket prisvärd klocka som inte längre tillverkas.
Trots sitt diametermått bär klockan förvånansvärt bra på handleden, tack vare välbalanserade proportioner och ett måttligt avstånd lug to lug.
Kvalitetskontrollproblem, som ibland kan förekomma hos Seiko i denna prisklass, har jag inte kunnat upptäcka på denna klocka. Lumibrite finns applicerad på visare, timmarkörer samt bezeln och ger mycket god ljusstyrka i mörker.
Klockan är i mycket gott skick – jag bedömer den till 9/10 – med endast några mindre hairlines på boetten och armbandets hårdvara. Urverket har inte testats på timegrapher, men jag har inte noterat några avvikelser i tidhållningen. Seikos 4R35 är ett välbeprövat, driftsäkert och lättservat automatiskt verk som uppskattas av många.
Produktinformation:
Trots sitt diametermått bär klockan förvånansvärt bra på handleden, tack vare välbalanserade proportioner och ett måttligt avstånd lug to lug.
Kvalitetskontrollproblem, som ibland kan förekomma hos Seiko i denna prisklass, har jag inte kunnat upptäcka på denna klocka. Lumibrite finns applicerad på visare, timmarkörer samt bezeln och ger mycket god ljusstyrka i mörker.
Klockan är i mycket gott skick – jag bedömer den till 9/10 – med endast några mindre hairlines på boetten och armbandets hårdvara. Urverket har inte testats på timegrapher, men jag har inte noterat några avvikelser i tidhållningen. Seikos 4R35 är ett välbeprövat, driftsäkert och lättservat automatiskt verk som uppskattas av många.
Produktinformation:
- Referens: SRPF79K1
- Urverk: Seiko 4R35, automatiskt
- Gångreserv: ca 40 timmar
- Boett: Borstat och polerat 316L rostfritt stål
- Boettstorlek: 43,8 mm
- Tjocklek: 13,4 mm
- Bandhornsbredd: 22 mm
- Bandhornsmått (lug-to-lug): 46 mm
- Bakboett: Skruvad, graverad
- Urtavla: Mörkblå med textur
- Glas: Safirglas med antireflexbehandling