• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko klocka går för snabbt

MilleD

Basic
Hej!

Köpte denna klockan:

Seiko 5 Sports Automatic och har "kört" in den i mitt tycke men den går för snabbt.

Har skruvat fram flera gånger vi pratar säkert hundra gånger totalt men efter en veckas konstant användning varje dag så är klockan cirka 5 min snabbare än "riktiga" tiden.

Vad ska man göra? Lämna in den på Seiko lagning för har ju garantin hos Seiko.

Kontaktade creationwatches som sa de inte kunde göra något och rekommendera mig lämna in den någonstans och skulle få 20 USD för det vilket lät lite konstigt.

Drygt +40s/dag låter väldigt högt men å andra sidan så tillåter specen för Seikos billigare urverk ofta uppåt 20-40s/dag även om de sällan presterar så dåligt i verkligheten. Det du kan göra är att lämna in den till valfri urmakare för s.k. ruckning där man justerar urverket för att få ner tidsavvikelsen och jag skulle tro att det går att få ner den rätt rejält på detta ex. Troligtvis är pengarna tänkta att täcka detta då det brukar kosta ett par hundra kronor.

Tillbaka
Topp