• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko klocka

hej

har en fråga ang seiko klockor, nån som vet skillnaden mellan seiko SNZF17 OCH SNZF17 K1 OCH SNZF17 J1? dom ser exakt likadana ut,
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle säga att den ena, K-versionen är tillverkad i Malaysia och den andra, J-versionen i Japan. Det gäller för SKX-serien i alla fall och skulle tippa på att samma gäller för SNZF. Oftast inga större skillnader kvalitetsmässigt som jag uppfattat det!
 
Jag skulle säga att den ena, K-versionen är tillverkad i Malaysia och den andra, J-versionen i Japan. Det gäller för SKX-serien i alla fall och skulle tippa på att samma gäller för SNZF. Oftast inga större skillnader kvalitetsmässigt som jag uppfattat det!

okej förstod att det skulle vara något sådant, för söker man på SNZF17 på youtube kommer endast K1 J1 och SNZF17 sea urchin upp, hittade nämligen SNZH17 för bra pris på uret.se som jag funderar på att beställa. :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
okej förstod att det skulle vara något sådant, för söker man på SNZF17 på youtube kommer endast K1 J1 och SNZF17 sea urchin upp, hittade nämligen SNZH17 för bra pris på uret.se som jag funderar på att beställa. :)

Okej! Jag funderade över precis samma sak när jag köpte min SKX007K! Är man inte så insatt är det svårt att gissa ;)

Kan för övrigt rekommendera Uret.se, har beställt där tidigare och var nöjd med service och köp! Lycka till! :)
 

audotcom

Panerai
J-versionen är väl för Japan marknaden och är även tillverkad där. K-versionen är väl tillverkad i Malaysia och är för övriga marknader? Eller har jag fel? Tycker hur som helst att du ska köra på en skx, riktigt mycket "bang for the buck":D
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Lätt val! Skx är en ISO-certifierad dykarklock, det är inte snzf
Sant! :)

J-versionen är väl för Japan marknaden och är även tillverkad där. K-versionen är väl tillverkad i Malaysia och är för övriga marknader? Eller har jag fel? Tycker hur som helst att du ska köra på en skx, riktigt mycket "bang for the buck":D
Precis så jag uppfattat det också! ;) "Bang for the buck" indeed! :D
 
Topp