• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Kronograf 7T42-6A00 *nu 600kr*

Pris
600
Returpolicy
Om trasig eller fake.
Bilder Skickat
  1. Ja
Dags att byta upp kronografen jag haft i några år så avyttrar den här.

Det är en Seiko Quartz Chronograph Sports 150. 7T42-6A00
Enligt en seiko dater så är den tillverkad i oktorber ett år som slutar på 0, så gissar 1990.
Har precis bytt batteri då det var dött och alla funktioner fungerar. Den har alarm och timer.
Här är en video(inte min klocka dock) som beskriver hur den funkar:

En av länkarna hör inte till original då det var för kort för mig och jag inte hittade en originallänk.
Klockan är i använt skick, men jag ser inga stora repor på framtidan, dock några på baksidan.

Kan tänka mig byte mot något kul mekaniskt, jag kan lägga lite mellan.
Är främst ute efter en Speedmaster 005 eller 3570.50(och då lägger jag givetvis mycket mellan), men skulle kunna nappa på vad som helst som är någorlunda stilrent och har mörk urtavla. Kanske en Orient Bambino, Sinn 104, Junghans Max Bill eller liknande. Pröva vetja!

seiko.JPG
seiko 2.JPG
seiko 3.JPG
 
Senast ändrad:
Topp