• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko länkbit

Svärfar klickade hem en Seiko-klocka på auktion. Tyvärr var länken lite kort, det saknas en bit för att den ska passa. Vet någon om det är en länk som fortfarande produceras eller om det är omöjligt att få tag på en länkbit? Kanske måste köpa en ny länk? Det hade varit kul att kunna hjälpa honom.
IMG_20171225_183404.jpg
IMG_20171225_183358.jpg
IMG_20171225_183350.jpg
 

rogart-63

Patek
Finns så galet många Seiko länkar tyvärr. Brukar stå nåt nummer på ändlänken. Eller kolla på seiko nummer som finns på baksidan. Typ 7122- . Så kan vi kolla vad det är för länk och om det ev finns. Annars kanske jag har nåt som passar liggande.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ser ut att vara en lite senare sort, sent 00-tal med tanke på "100m"-märkningen? Tror den enklaste/billigaste lösningen är att köpa en exakt likadan klocka med länk.

Men med referensnumret som finns på baksidan som rogart-63 efterfrågade så kanske det går att hitta nått :)
 
Fick ett mess av svärfar. Han hade hittat 4A9X1 på länken. Det lät inte rätt. Jag kanske måste ta av länken för att hitta ref.nr.?
 

rogart-63

Patek
Haha där verkar den ju finnas. Sista frågan: har du koll på vad JM/JM-LK betyder?
Det vet i sjutton. LK är nog link men vad JM och KM betyder? Kan vara olika länkar. har kollat lite men det verkar vara svårt å hitta lösa länkbitar ändå?
Har några länkar liggande kan se om jag har nåt som kan tänkas passa. Det enda jag hittar är denna bild. http://www.espace-horloger-verhelle.com/bracelet-7n42-0ed0-acier-seiko-7n42-0ed0-acier-p2759
 
Det vet i sjutton. LK är nog link men vad JM och KM betyder? Kan vara olika länkar. har kollat lite men det verkar vara svårt å hitta lösa länkbitar ändå?
Har några länkar liggande kan se om jag har nåt som kan tänkas passa. Det enda jag hittar är denna bild. http://www.espace-horloger-verhelle.com/bracelet-7n42-0ed0-acier-seiko-7n42-0ed0-acier-p2759
Hittar du något så säg till. Hittar du inget så tackar jag för din tid ändå!
 

rogart-63

Patek
Hitta ett par länkar. Men om dom passar? den ena suttit på en 7n42. Och den i stål är till en pulsar. Men det går att sätta ditt en Seiko clasp om du vill. Snyggast med stål kanske? Bägge ändlänkar finns och är 18 mm
DSC09185.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför inte bara köpa ett schysst läder?
Länken är ju i ärlighetens namn varken snygg eller i bra skick.
 
Topp