• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko M158-5009 World Time Pan Am (SÅLD) och en Pallas De Luxe *prisbump*

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Pris
650
Returpolicy
Efter ö.k.
Bilder Skickat
  1. Ja
Obs! Inser att jag ursprungligen skrev fel ref. på Seikon i annonsen. Har rättat till felet nu!

Två helt olika klockor säljes men båda fullt fungerande! Jag vill få loss en slant till nästa vintageköp så dessa ska avyttras.

Först kommer en digitalare från 1977, en Seiko Wold Time Pan Am som var hiskeligt dyr som ny. Den lär ska ha kostat 1600 dollar när det begav sig. Idag är den något billigare! Klockan är fullt fungerande med originallänken kvar. God justeringsmån på den, skulle uppskatta att den passar en handled upp till minst 19 cm i omkrets. Den är i vad jag skulle kalla normalt patinerat skick för sin ålder med litet repor i såväl glas som boett och länk. Den övre tryck-knappen fjädrar inte tillbaka av sig själv utan man måste dra ut den för hand men i övrigt är klockan fullt fungerande.Tidshållningen är fortfarande så god som den ska vara på ett quartz-ur. Den har fortat sig med ca 15 sekunder på en månad. Seikon tänker jag mig 1500 kr för. Sänker nu priset till 1300 kr. SÅLD!

Den andra dinkan är en manuellt uppdragen Pallas som jag har ytterst knapphändig information om, men den lär vara en 50-talare, gissningsvis från mitten av årtiondet. Det sitter ett AS-urverk i den säger de som påstår sig veta :) och även om servicehistoriken är för mig okänd så går klockan bra för att vara över sextio år gammal. Den fortar sig med ca 25 sekunder per dygn enligt mina mätningar. Diametern på klockan är 37 mm vilket gör att även den moderne mannen kan trivas med storleken. Läderarmbandet är så gott som nytt och köpt av Singularstraps. En vintagedinka i ett gott fungerande skick således. Observera att boettmaterialet är kromad metall, inte rostfritt stål. För Pallasen vill jag ha 750 kr. Sätter med priset på denna med en hunka - 650 kr nu!

Bumpar nu priset en sista sväng - 500 bagare skickat! Billigare blir den inte!

I priserna inkluderar jag frakt med Postnords Skicka Lätt. Hör gärna av dig om det är något jag glömt att berätta! Slutligen ska KS som vanligt ha ett stort tack för det härliga forumet samt möjligheten att annonsera gratis. Uppskattas!

Har gjort några affärer här tidigare och referenser finns på länken nedan.

https://klocksnack.se/threads/mikko-luiro.71229/

20190823_115739~2.jpg
20190823_115945.jpg
20190823_115404.jpg
20190823_115428.jpg
20190823_115515.jpg
20190823_115558.jpg
 
Senast ändrad:
Topp