• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO MARINEMASTER SBBN017, åsikter!

John R

Panerai
Tja Seiko panelen och alla andra freaks!

Är det någon som har erfarenheter av denna. Går den att bära!

Kom gärna med input.

Börjar bli sugen på en grisjävel!

http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/s-sbbn017
otBEIOX.jpg


/John R
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har lagt upp fel bild. Bilden är på 15. Den har samma vridringsinlägg som min 23a.

15 ska ha en riktigt bra länk med samma spänne som SBDX001 och 15/17 har borstad stålskydd istället för blastad som den gamla 007 hade.

Jag valde mellan 15 och den jag köpte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan ju tillägga att 48mm är undersidan av skyddet som skyddar klockan. Bezeln är 40mm i diameter och skyddet är cirka 43mm. Den är alltså inte en "48mm-klocka".

Jag är väldigt nöjd med min. Älskar allt med den utom reflexerna som glaset ger. Dick en paketavi idag till ett saffirglas.

DSC_0167_zps44bd04af.jpg

7FC4ACB4-FFE4-4F64-85C1-87AC243E062E-10104-00000A4EC23054F4_zpsac2d1d60.jpg

DSC_0215_zps01781de1.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tunorna är sjukt coola, men rent utseendemässigt har dom inte riktigt tilltalat mig, men jag gillar dom mer och mer!

Hur som helst, grymt bra dykarur som verkligen är just vad det är så att säga! Kvartsverket ska även det vara kanon.. Köp om du gillar!
 

John R

Panerai
Kan ju tillägga att 48mm är undersidan av skyddet som skyddar klockan. Bezeln är 40mm i diameter och skyddet är cirka 43mm. Den är alltså inte en "48mm-klocka".

Jag är väldigt nöjd med min. Älskar allt med den utom reflexerna som glaset ger. Dick en paketavi idag till ett saffirglas.

DSC_0167_zps44bd04af.jpg

7FC4ACB4-FFE4-4F64-85C1-87AC243E062E-10104-00000A4EC23054F4_zpsac2d1d60.jpg

DSC_0215_zps01781de1.jpg


Hur känns den om du jämför den med din SBDX001 att bära?

/John R
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur känns den om du jämför den med din SBDX001 att bära?

/John R
Tunan väger mycket mindre och har kortare avstånd lodrätt mellan bandhornen (40mm) så den sitter riktigt bra!

Sitter bra på nato, men grymt bra på brady strap. Misstänker att den sitter lika bra på länk. Har även beställt ett GGB till den.

Klockan är alltså ganska lätt och väldigt bekväm, samt mindre än man tror. Gillar du stilen så kör.

Tog några jämförelsebilder åt dig:
Edit: Notera att skxen är på nato och därmed blir lite högre.
df9KHUn.jpg

S5xjFnX.jpg
 

John R

Panerai
Tunan väger mycket mindre och har kortare avstånd lodrätt mellan bandhornen (45mm) så den sitter riktigt bra!

Sitter bra på nato, men grymt bra på brady strap. Misstänker att den sitter lika bra på länk. Har även beställt ett GGB till den.

Klockan är alltså ganska lätt och väldigt bekväm, samt mindre än man tror. Gillar du stilen så kör.

Tog några jämförelsebilder åt dig:
Edit: Notera att skxen är på nato och därmed blir lite högre.
df9KHUn.jpg

S5xjFnX.jpg


Fete tack för de där bilderna. Nu har jag lite referenser när man har nått att jämföra med!
Den är ju liten ;-)!!! Skall nog testa den!


/John R
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min är ju även svart vilket kan få den att se ännu mindre ut. Den koniska formen gör ju dock det mesta jobbet. Kör hårt!

Här får du en gratis iphone lume shot efter 10min i skuggat fönster.
zLpuJ3J.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tunan väger mycket mindre och har kortare avstånd lodrätt mellan bandhornen (45mm) så den sitter riktigt bra!

Sitter bra på nato, men grymt bra på brady strap. Misstänker att den sitter lika bra på länk. Har även beställt ett GGB till den.

Klockan är alltså ganska lätt och väldigt bekväm, samt mindre än man tror. Gillar du stilen så kör.

Tog några jämförelsebilder åt dig:
Edit: Notera att skxen är på nato och därmed blir lite högre.
df9KHUn.jpg

S5xjFnX.jpg
Bra bilder! Landshövdingehus? Majorna?

A
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har haft en sbbn015.. satt som en smäck och var grymt lätt att läsa av tiden på :) Jag hade den på ett rejält mesh-band och det passade mycket bra.

Lycka till
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hade en 017 på mesh och Watchadoo. Väldigt bra tyckte jag då, men jag blev också, såsom yonsson, lite störd av det konvexa glaset. Hade ju också en 013 ett tag med platt safir, det var mer min melodi...
Läste f.ö. ett rykte att 015 var på väg ut (i en annan tråd nära dig). Vet inte om det stämmer dock...
 

John R

Panerai
Jag har tidigare aldrig gillat den modellen men surfade prospex igår kväll.
Helt plötsligt tyckte kag den var cool.

Tänkte att man kan bli killen med den stora klockan när man handlar på coop!

/John R
 
Topp