• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mil-sub mod

Barda

Cartier
Dagens Seiko, med Kaffe
http://instagr.am/p/M-mIMDOnK_/

Ett stycke Noah Fuller moddad Seiko, förvärvad av Denke för något år sedan..(rätt kul historia, kan berättas om intresse finns).
Fan va jag gillar den...

Hej förresten! Trevligt initiativ det här!

Med vänlig hälsning,
Erik B
 

Barda

Cartier
Slösurfandes på Tz-uk hittade undertecknad ett annons på ovanstående klocka, perfekt för en dåvarande student som dregglat över Subbar och lite andra, mycket dyrare klockor. Ett intresse-pm skickades, på engelska n.b., och besvarade på samma språk. Efter lite frågor fram och tillbaka visade det sig snabbt att vi båda var svensktalande (och att båda heter Erik, men det hör egentligen inte hit) och konversationen fortsatte och vi var båda överens. Klocka skulle bytas mot pengar, Erik (jag) skickar adress dit klockan skall skickas.
Istället för det sedvanliga "när du satt in pengarna på detta konto, skickar jag klocka" kom svaret...

Denke: "Skämtar du eller?"

Barda: "nä, vad menar du?"

"Du bor ju mittemot mitt kontor. Kom över på kaffe så får du känna på klockan"

Undertecknad traskar över på eftermiddagen (eller om det var dagen efter, kommer inte riktigt ihåg). Klockan bytte ägare samma dag, pengar fördes över och resten är historia...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och jag har försökt köpa tillbaka klockan ända sen dess....utan resultat...
:(
 

Barda

Cartier
Denke skrev:
Och jag har försökt köpa tillbaka klockan ända sen dess....utan resultat...
:(

Precis, under #jedimindtrick är det 90% Denke som försöker sig på att köpa tillbaka :)

Smidigare klockaffär eller mer hjälpsam säljare tror jag inte att jag kommer hitta...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Barda skrev:
Denke skrev:
Och jag har försökt köpa tillbaka klockan ända sen dess....utan resultat...
:(

Precis, under #jedimindtrick är det 90% Denke som försöker sig på att köpa tillbaka :)

Smidigare klockaffär eller mer hjälpsam säljare tror jag inte att jag kommer hitta...

Håller med, han är en trevlig fan. :D

Heter f ö daviden på Instagram, följ mig så följer jag tillbaka så fort du dyker upp. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
John R skrev:
Vad är det modell modden är baserad på?

/ John R

Det är en "vanlig" skx031 i botten. Noah hade dem under en kort period innan han gick bort. Jag tror inte det finns så många med just den modspecen ute. Jag tror bara jag sett en till.
 
Topp