• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mini Turtle [SRPC35 / SRPC37], en videorecension (Med Miltat länk)

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Delar med mig igen:

Vill få lite uppmärksamhet för denna grymma Seiko! Tycker personligen att Seiko Mini-Turtle är den rätta efterträdaren till legendariska SKX modellerna. Samma ISO specs, bättre 4r35 urverk, snygg och unik design och sitter fint på en lite klenare handled! :cool: Laddade just upp en videorecension där jag går igenom modellen ordentligt. Visar dessutom hur den sitter på olika band (nato, läder osv.)

Ifall ni funderar över denna modell så kan det vara en nyttig video.

Kolla gärna in och berätta vad ni tycker! Svarar gärna på frågor här eller i kommentarfältet på Youtube!

 
Köpte en likadant i veckan och den känns jättefin kvalitetsmässigt och bekväm att bära.
I övrigt lättare i vikt än en SKX med Oyster bracelet.


Den enda saken jag tycker är mindre bra är den 20 mm bred .
En 22 mm hade varit snyggare för min smack.

Annars vilken finishing !
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Köpte en likadant i veckan och den känns jättefin kvalitetsmässigt och bekväm att bära.
I övrigt lättare i vikt än en SKX med Oyster bracelet.


Den enda saken jag tycker är mindre bra är den 20 mm bred .
En 22 mm hade varit snyggare för min smack.

Annars vilken finishing !
Snyggt! Jo kvaliteten är suverän. Förstår vad du menar med 20mm bredden. Mig stör det inte med denna modell eftersom den är så liten, men är t.ex. en av orsakerna varför jag tycker att Seiko Sumo ser lite udda ut :rolleyes:
 
Topp