• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko mm300 sbdx 001

Roffe

Panerai
2-Faktor
Men steinhart är ju det mest prisvärda du kan köpa?? Hur kan du ens jämföra det med Merkurius, merrkur, Ursula? Eller vad det nu hette.. klocka per krona så är steinhart världens bästa märke alla kategorier.
Haha ingen tidigare nämnde något om prisvärd, var bara du som skrev "köp den äkta varan" då merkur är hommage, precis som steinhart. Slutsats? Jo du kastade visst sten i glashuset.. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Haha ingen tidigare nämnde något om prisvärd, var bara du som skrev "köp den äkta varan" då merkur är hommage, precis som steinhart. Slutsats? Jo du kastade visst sten i glashuset.. :)


Nu förstår jag inte vad du menar!? Steinhart hommage? Knappast.
Lång sedvanlig urmakarhistoria bakom sig. Uppenbarligen har du ingen koll på detta eminenta märkes enastående frammarch igenom tiden, där dem med innovativa lösningar har tagit urmakarkonsten framåt och ständigt legat i framkant..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu förstår jag inte vad du menar!? Steinhart hommage? Knappast.
Lång sedvanlig urmakarhistoria bakom sig. Uppenbarligen har du ingen koll på detta eminenta märkes enastående frammarch igenom tiden, där dem med innovativa lösningar har tagit urmakarkonsten framåt och ständigt legat i framkant..
Du är kul du! Jag dissar alla tillverkare som bygger sin affärsidé på att folk inte har råd med den klocka de egentligen vill köpa. Spelar ingen roll om de heter Steinhart, Merkur eller något annat.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Du är kul du! Jag dissar alla tillverkare som bygger sin affärsidé på att folk inte har råd med den klocka de egentligen vill köpa. Spelar ingen roll om de heter Steinhart, Merkur eller något annat.


Jag håller fullständigt med dig :)

Roffe måste ha missat min ironi i det första inlägget, så jag spann vidare lite. :p



För att hålla oss on topic .

Ts. Köp ingen hommage på en klocka som mm300. Det är en av de bästa klockorna jag ägt. Och är det den du vill ha, så spara spara spara. Eller köpa annan Seiko under tiden som håller värde och sälj. Den är värd väntan och känns dumt att smutskasta den genom att köpa någon b-variant av den..
 
Senast ändrad:
Topp