- Pris
- 17000
- Returpolicy
- Ej retur.
- Bilder Skickat
- Ja
Har fått möjlighet att köpa tillbaks en annan klocka som jag ångrat att jag sålt, därav brutal prisbump på denna
Seiko SBDB001 Marinemaster 600 Spring Drive, en fantastisk high-end dykare med Grand Seiko-besläktat Spring Drive-verk.
Mycket bekväm på handleden trots sin fysiska storlek p.g.a mycket väldesignat case och titan.
Kommer med box, böcker och papper enligt bild.
Det japanska garantipappret är ej ifyllt men jag har tolkat serienumret såsom att den ska vara tillverkad i Dec 2013.
Länk passar cirka 20cm handled och har en mycket praktisk snabbförlängning / dykförlängning i låset som gör sig fint när handleden sväller.
Går cirka +1spd, underbart svepande visare som är helt steglös, måste upplevas
Listpris ny var cirka 40k och man förstår varför, hög finish och detaljrikedom.
Spår av brukande / mindre repor / swirlies finns såsom alltid på titanklockor, men inga större saker.
Fungerar som den ska, väldigt distinkt vridring och kronan gängar fint.
F2F möjligt med etablerade medlemmar, klockan finns i Skåne.
Swish.
Ej retur.
Enda tänkbara delbytet just nu är ett 24mm Breitling originalband.
Fler bilder ordnas om så önskas
Seiko SBDB001 Marinemaster 600 Spring Drive, en fantastisk high-end dykare med Grand Seiko-besläktat Spring Drive-verk.
Mycket bekväm på handleden trots sin fysiska storlek p.g.a mycket väldesignat case och titan.
Kommer med box, böcker och papper enligt bild.
Det japanska garantipappret är ej ifyllt men jag har tolkat serienumret såsom att den ska vara tillverkad i Dec 2013.
Länk passar cirka 20cm handled och har en mycket praktisk snabbförlängning / dykförlängning i låset som gör sig fint när handleden sväller.
Går cirka +1spd, underbart svepande visare som är helt steglös, måste upplevas
- 24 tim GMT-visning
- Power reserve meter
- Gångreserv på cirka 70 tim enligt Seiko
- Safirglas (Seiko brukar annars använda Hardlex-mineral)
- Diameter cirka 45mm
- Tjocklek cirka 17mm
- Titan med hög ytfinish
- 600m WR
Listpris ny var cirka 40k och man förstår varför, hög finish och detaljrikedom.
Spår av brukande / mindre repor / swirlies finns såsom alltid på titanklockor, men inga större saker.
Fungerar som den ska, väldigt distinkt vridring och kronan gängar fint.
F2F möjligt med etablerade medlemmar, klockan finns i Skåne.
Swish.
Ej retur.
Enda tänkbara delbytet just nu är ett 24mm Breitling originalband.
Fler bilder ordnas om så önskas
Senast ändrad: