• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor
MiniMonstern fick som kronan på verket ett special vintagestukat bakelitinlägg:

20200903_205937.jpg

20200904_070621.jpg


:)
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Då jag nyligen upptäckt världen av modifierade Seikos måste jag fråga var man hittar bäst kvalitet på delarna?
Finns det "märkesvaror" eller är turen som avgör om säljaren fått en bra batch?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Nice! Gjort inlägget själv?

Tack! Nä det har jag köpt av en snubbe från Galicien som jag hittade på IG. Inte samma finish som på ett motsvarande i safir men jag gillar vintagefeelingen och tycker det passar perfekt till klockan. Dessutom fick jag layouten som jag ville, 15/30/45 istället för 12/20/30/40/50 som brukligt på SKX. :)

Då jag nyligen upptäckt världen av modifierade Seikos måste jag fråga var man hittar bäst kvalitet på delarna?
Finns det "märkesvaror" eller är turen som avgör om säljaren fått en bra batch?

De stora etablerade håller nog ganska jämn kvalitet. Blir säkert fel ibland men tycker mest jag läser om positivt bemötande och lösningar. :)
 

Panneanne

Breitling
Drog igång en liten köksbords mod i helgen av min Skx013.

Har gjort en Seiko FFF för några år sedan men utan rätt verktyg så den blev sådär. Annars är detta första modden.
ganska enkelt egentligen, tycker montering av visare är det ända som är lite pilligt. Köpte ett billigt kit med klockverktyg vilket jag verkligen kan rekommendera. Saphiren tryckte jag i med en vanlig tving

prylarna:
Lucius atelier:
-Nautical Explorer tavla (fick klippa piggar och tejpa fast)
-Silver brushed pilot bezel
Yobokies:
Visare -013 orange
Watch and style:
-Chapter ring brushed silver
-Flat blue saphire crystal
Byrålådan:
Skx007 jubilee armband
164E3A42-402D-4314-8D98-76460F6FCD3B.jpeg
08459B51-5B2F-4534-AE77-57C8CA98A568.jpeg
390CB1FA-BDD0-41EA-8E64-2A8518D333FF.jpeg
 
Senast ändrad:

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Hej! Någon som vet om det går att hitta ett seiko kvartsverk som passar i SKX013? Gärna med japansk datumvisning! (De som läser i stängd tråd på förstasidan får gärna svara här) Tack!

Till denna som behöver ett nytt:
20200924_140041.jpg
 

Kloker

Cartier
Vad behöver jag för verktyg för att modda en SKX013? Funderar på att beställa lite delar från Namokimods, typ case, bezel, tavla, visare m.m.
 

macdaddy

Omega
2-Faktor
Vad behöver jag för verktyg för att modda en SKX013? Funderar på att beställa lite delar från Namokimods, typ case, bezel, tavla, visare m.m.

jag skulle tro att du klarar dig rätt bra på ett sånt här kit: https://www.kjell.com/se/produkter/...WM4b_OIS9u2SRbi1X2gaAjvpEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Vispress: https://www.klockimport.com/klockverktyg/vispress/

Boettpress: https://m.lightinthebox.com/sv/p/ko...mrBqj4f9Yd-OMb5IbiU_fGzapggYGOoQaAnEsEALw_wcB
 

Kreacon

Audemars
Någon som har en Begagnad bezel med insert till skx009 att sälja?
images

Även bezel med insert från tredje part är av intresse
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hur många ggr kan man ta bort och sätta tillbaka bezeln på en SKX09 utan att slita ut grejerna? Har en tanke om att köpa en bezel m insert för att kunna byta utseende om jag får feeling, men det kanske är en sämst idé att byta för ofta?
 
Topp