• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Denna fick flytta in i en ny boett, Namokis nya SKX to 62mas-style:

20210120_231729.jpg

20210122_191648.jpg


Ja och ett annat insert...
Please post profile photo, I would like to see how much.does the case back stick out from.the case 😃. Thanks
 
Vill ha coin edge bezel på min gamla skx007.
Har aldrig gjort någon mod, så jag frågar experter.
Bygger en eftermarknads bezel högre än originalet?
Finns det ev.
Vilken av alla är lättast att montera för en nybörjare?

Tack.
 

Ocean

Omega
Vill ha coin edge bezel på min gamla skx007.
Har aldrig gjort någon mod, så jag frågar experter.
Bygger en eftermarknads bezel högre än originalet?
Finns det ev.
Vilken av alla är lättast att montera för en nybörjare?

Tack.
Skulle säga att det beror på vilken bezel du väljer, finns ju lite olika du kan beställa, om jag minns rätt så brukar coin edge typen vara lite lägre än originalet.

Alla bezels är lika lätta att montera, men glöm inte att du kanske vill ha en ny bezelinsert också, tänker du flytta originalet så glöm inte beställa lite M3 tejp samtidigt eller nått att klistra fast den med, och var försiktig när du om det är keramik.

Sätt på bezeln först och känn på den tills du är nöjd, SEN kan du sätta på inserten. Gör du det i fel ordning så är det knepigt att få på bezeln utan att knäcka insättningen, + att den kommer antagligen vara misaligned. Men det finns det grymma videos på!

Rekommenderar att du skaffar en press (finns billigt på tradera/ebay/wish) för att trycka dit bezeln, är lite knepigt annars.

Hela proceduren är ganska lätt så kör hårt! Riktigt kul mod
 

Amme

Cartier
Är det nån som vet vart jag hittar en svart Yachtmaster bezel insert till en SKX013?
Helst med tillhörande double dome glas
CT700-CT204-CT119.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Efter fiaskot när jag lyckades förstöra både klickring och packning, när ska skulle byta bezel.
A177ACCD-4E60-4164-AC54-867E87B166FA.jpeg

Har jag nu lyckats pimpa min gamla SKX007.
Räddningen kom från Mr.Sandin som hade en bezel med packning och klickring som låg och samlade damm.
C2EACF90-5CBB-48A2-9503-55141332B0E5.jpeg
Gött att det löste sig snabbt 🙂 Blev riktigt tjusig m den länken 👌
 
Topp