• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Vad för chapter ring har du på denna boett? Tycker inte det ser ut som den sticker syns lika mycket som på skx007 boetten. Snygg mod!

Tack så mycket! Den är i borstat stål och har precis samma mått som original. Dock gör tophatglaset att tavlan upplevs lite mindre och skymmer chapterringen lite. Perfekt när minutindex är målade på tavlan som här. 🙂
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Vad för chapter ring har du på denna boett? Tycker inte det ser ut som den sticker syns lika mycket som på skx007 boetten. Snygg mod!

Här ser man i en annan vinkel:

20210221_200610.jpg
 
God afton, någon som vet om det fortfarande finns moddelar till SNE107? Gillar inte dom helvita visarna, vill ha silver som i skx. Mycket snyggare.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ser riktigt bra ut. Vad för dimensioner är det på namokimods boett? Stämmer måtten som står på nätet? Var någon annan boett jag skrev och frågade om men då fick jag ett helt annat mått mot vad som stod på nätet 😂

Måtten stämmer nog bra i detta fall, 41x49mm med 20mm lugs. 😄
 

Maer

Cartier
Tror att crafter blue ska funka. Men har bara fått OEM MM300 länk samt Yobokies länkar att passa.
Dom är lite knepiga dom däringa boetterna.
Skrev till namokimods och dom håller på med en länk till deras mm300 boett, skulle komma nu i april skrev han. Skulle ju gärna vilja ha ett curved end gummi också, hittar ingen info om crafter blue verkligen sitter bra eller inte, är lite för dyra för att chansa 😂
 

maxel

Breitling
IMG_20210320_145036.jpg

Försöker sätta fast ett glas men det vägrar hamna rakt, hur gör jag? Om det är svårt att se på bilden så är vänstersidan mer nedtryckt än höger. Har en ganska klen handpress från amazon. Efter att ha tröttnat började jag försiktigt försöka slå med hammare i det hörnet (omkring 4-5 på urtavlan) som sticker upp med lite microfiber dukar emellan. Det hjälpte int
 
Senast ändrad:

Ocean

Omega
IMG_20210320_145036.jpg

Försöker sätta fast ett glas men det vägrar hamna rakt, hur gör jag? Om det är svårt att se på bilden så är vänstersidan mer nedtryckt än höger. Har en ganska klen handpress från amazon. Efter att ha tröttnat började jag försiktigt försöka slå med hammare i det hörnet (omkring 4-5 på urtavlan) som sticker upp med lite microfiber dukar emellan. Det hjälpte int
Hmmm, och du roterar boetten mellan pressning?
 

Ocean

Omega
Ingen som sitter på ett pepsi insert till SKX, samt lite Samurai-visare & samurai-länk/gummi?

Behöver fräscha upp ett bygge!
 
IMG_20210320_145036.jpg

Försöker sätta fast ett glas men det vägrar hamna rakt, hur gör jag? Om det är svårt att se på bilden så är vänstersidan mer nedtryckt än höger. Har en ganska klen handpress från amazon. Efter att ha tröttnat började jag försiktigt försöka slå med hammare i det hörnet (omkring 4-5 på urtavlan) som sticker upp med lite microfiber dukar emellan. Det hjälpte int
I am sure you fixed it by now bit if you havent shot me PM🤜🤛
 

Ocean

Omega
Its yours if you need it, but with PostNord it might take a while 🤣
Hmm, you in Finland? Enjoy your stay at the villa.

Might be tricky to get a lume dot if thats what you mean by lime pip haha! Not sure how that works on the OEM insert, looks like its inserted directly to the bezel after insert is glued on?
 
Hmm, you in Finland? Enjoy your stay at the villa.

Might be tricky to get a lume dot if thats what you mean by lime pip haha! Not sure how that works on the OEM insert, looks like its inserted directly to the bezel after insert is glued on?
Yes I am in Finland 😃. Never had to glue one but I asume its not that hard. Anyway I recon go for the Ceramic one if the watch is a keeper. It elevates the watch nicely. 😃
 

Ocean

Omega
Yes I am in Finland 😃. Never had to glue one but I asume its not that hard. Anyway I recon go for the Ceramic one if the watch is a keeper. It elevates the watch nicely. 😃
Yes, i gotta order some stuff anyway so might aswell find something interesting. Dream would be to get a hold of one of these:
 

Bilagor

  • 88384A03-6A8D-4BC9-A1B5-13A4AD8C7321.jpeg
    88384A03-6A8D-4BC9-A1B5-13A4AD8C7321.jpeg
    45.3 KB · Visningar: 21
Topp