• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Köpte en coin edge bezel till skx från One second closer. Kändes.....så där, Inge vidare klick när man vrider och känns nästan som den glappar/fjädrar på boetten.
kan jag gjort fel? Eller finns det bättre märken/tillverkare att köpa?
Någon som har mer erfarenhet än jag.

Man brukar få med två O-ringar, 0,7 som är originaldimension och en 0,8 om det behövs tajtas till. Har haft två vridningar därifrån, en till Turtle och en SKX. Båda funkade bra för mig. Lycka till! 🙂
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kära moddare,
Ingen som sitter på ett 7s26 eller nh36 verk med krona kl 4?

Tack på förhand! ;):)
 

Mr_JN_71

Breitling
Moddat ett moddat ur. Bara urtavlan kvar.
Case och insert från Seikomods resten från Namoki.

Väntar på att urmakaren ska ringa.
 

Bilagor

  • IMG_20210528_183325.jpg
    IMG_20210528_183325.jpg
    87.9 KB · Visningar: 39

b3if0ng

Breitling
God dagens gott folk :D Innan jag klickar hem en ny tavla ifrån dlw, tänkt jag slänga ut frågan här:

någon som sitter på en svart no date-tavla som kan tänka sig sälja den?
Ska till en moddad Explorer..
Bara att slänga iväg ett PM. //Tor
 

Mr.Beard

Breitling
Ingen här som kör på öppen baksida på sin Seiko-mod? 😄
1623232532715.png

Jag kör med det. Gillade varianten med det större glaset mycket mer när jag jämförde med sonens SNK809. Så jag beställde ett caseback härifrån.
 

Maer

Cartier
Någon som sitter på en sekund visare? Har hittat ett perfekt hand set till mitt nästa projekt men sekund visaren passar inte in alls dessvärre. Helst en needle polerad silver, men med lume skulle också funka då gärna en lollipop med c3 lume med den vitare blandningen. Ska sitta på en dark manta, så behöver passa någorlunda färgmässigt 🙂
 

42Hz

Breitling
1623232532715.png

Jag kör med det. Gillade varianten med det större glaset mycket mer när jag jämförde med sonens SNK809. Så jag beställde ett caseback härifrån.

Någon som vet om de passar SRP Seikos?
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Bytt dag o datum skivor till lumade!
Tycker det blev super, köpte dom av @Tisdag ! Fick med en bezel med i köpet, med ett par sprickor men med lim så blev den med någon jag gillar tackar för den!
Målade först triangeln med lume men blev inte nöjd, så ändrade till vit!
26054584-7EE6-4346-BF02-5EA00C807C20.jpeg
655920E8-83D7-4F30-BF52-D4274878727C.jpeg
 

KR15T0F3R

Breitling
Hej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockan ;) Så skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig :)
Glad midsommar på er!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Dessa är mina moddade Seikos så långt.
SNK385K1 till vänster(mitt livs första automat) och SRPE51K1 till höger.
Båda dessa har mineralglaset utbytt till double dome safir.

20210626_170648.jpg
 

Fadäsen

Cartier
Mod och mod kanske inte men ska ta bort det skevt monterade cyklopet på min dark mantaray turtle. Prövade med en lödpenna men den värmde inte ordentligt. Har någon förslag på vilken gasbrännare man ska ha från Jula/Biltema för att värma exakt.
tacksam för svar
 

hankok

Omega
Hej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockan ;) Så skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig :)
Glad midsommar på er!
Tjena! Jag kan hjälpa dig , vi sätter in ett nytt NH36 urverk :) Så trycktestar jag den också så att det inte händer igen ;)
 
Mod och mod kanske inte men ska ta bort det skevt monterade cyklopet på min dark mantaray turtle. Prövade med en lödpenna men den värmde inte ordentligt. Har någon förslag på vilken gasbrännare man ska ha från Jula/Biltema för att värma exakt.
tacksam för svar
Jag gjorde det med en brylebrännare. Eldade rakt på luppen in några sekunder och slog bort den med baksidan av en matkniv. Eldade bort rester av limmet och den var som ny. Torkade med sprit
 

Kottmossa

Omega
Projekt SSAR börjar komma till vägs ände. Senaste modifieringarna är klockan 3 case (borrade bandhorn = kärlek) knurled crown och ny urtavla.

Caset hade ursprungligen polerade sidor och likaså kronan, så det fick jag åtgärda. Passade på att ”satinisera” hela baksidan och sidorna på länken när jag ändå var i farten.

Tror jag är klar nu…kanske…

842B4A10-080F-4C24-B01D-47F4561B59EE.jpeg

9BC53344-5852-4A71-93F5-C1A08F1C2026.jpeg

D5F6225A-ED62-444C-8058-0AC7BE9F2302.jpeg
 
Topp