hankok
Basic
Namokimods.comVart beställer ni era seiko mod delar? (har en SKX007)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Namokimods.comVart beställer ni era seiko mod delar? (har en SKX007)
Man kan använda blå loctite "skruvlåsning" som är till för detta. MvhHej alla modders. Jag står i startblocken för min första mod. En av sakerna jag tänker mig är att byta krona. Jag har köpt krona och pinne från Namoki och behöver således klippa pinnen och fästa kronan mer än att bara skruva på den på pinnen. Vad använder ni för det? Gänglåsning?
Finns butik nu här i Sverige, Jrbwatch.seNamokimods.com
Hej, vi kan hjälpa dig med det om behovet kvarstår. Kika in på jrbwatch.se.Hej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockan Så skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig
Glad midsommar på er!
Du kan kika in på jrbwatch.se. Vad gällande att genomföra service på nh36 så är det oftast billigare att byta ut den mot ett nytt. MvhVart beställer ni era seiko mod delar? (har en SKX007)
Letar du fortfarande efter en helsvart bezel insert? MvhNågon här som har koll vars jag kan köpa ett helsvart skx bezel insert i aluminium?
Har redan hittat. Fanns en hel del oem på ebay här i Europa då jag köpte.Letar du fortfarande efter en helsvart bezel insert? Mvh
Du kan kika in på jrbwatch.se, de har delar och kan montera eller modifiera klockan. MvhTjena!
Är ny när det kommer till modding därför undrar jag om någon här kan leda mig i rätt riktning. Min tanke är att köpa delar och få någon mer professionell att utföra jobbet (urmakare)?
all hjälp uppskattas.
Riktigt grym, snyggt jobbat!Min senaste mod, är själv grymt nöjd.
Vad säger folket, flyger den?
Oem Spb147 tavla
Oem Spb147 visare
Mycket trevlig 37mm boett
Länk med glidelock
Tackar! Det är oyster boettRiktigt grym, snyggt jobbat!
vad är det för boett?
Väldigt bra! Var hittade du boett och tavla om man får frågaTackar! Det är oyster boett
Om du är intresserad av tavlan så har jag en sådan till salu (oem). Bara att höra av dig. MvhVäldigt bra! Var hittade du boett och tavla om man får fråga
Yes! Syftade mer på vart du fick tag på den heheTackar! Det är oyster boett
Jag med, hahaYes! Syftade mer på vart du fick tag på den hehe
Köpte några för ett tag sen på ebayYes! Syftade mer på vart du fick tag på den hehe
Vad är detta för armband?? Riktigt läcker stilMin missade skx som tyvärr får för lite handledstid.
Riktigt fin! Vad fick du ge för den om man får fråga?En mod av Magnus Ahlgren som jag gillar skarpt.
Tack, 4200 kr ex frakt.Riktigt fin! Vad fick du ge för den om man får fråga?
Jag är sugen på en SPB185 men hatar det silvriga insertet. Passar vanliga till skx, eller vad har du använt?Min andra klocka med spb147 tavla och visare. Det här är min favorit tavla av seiko. Gör sig så fruktansvärt bra utomhus.
Oem spb187 boett och länk
Oem spb147 tavla och visare
Ja man får köra med en platt som är samma som till skx. Blir ytters lite skillnad mot original, original täcker lite mer längst in men inget jag stör mig på iafJag är sugen på en SPB185 men hatar det silvriga insertet. Passar vanliga till skx, eller vad har du använt?
PS. Snygg med 147-tavlan i!!