• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Ah, fattar. Det är det som är så kul med moddning, man jag som man vill.
Jag hade nog gjort en poor mans Alpinist. Typ.
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
IMG_20181116_113840_614.jpg
 
Senast ändrad:

Koppe

Cartier
Hej! Har någon i tråden koll på om det finns en leverantör som tillverkar länkar i samma utförande som Seiko's sportklockor under 70-80-tal? Jag tänker typ Speed-timerm World-timer och bell-matics originallänkar? :) de är ju MUMMA och tråkigt att länkar inte görs på det viset idag.
 

Kottmossa

Omega
Har skickat en fråga till Strapcode, men eftersom svaret dröjer fördriver jag tiden med att fråga här:

Någon som fått dem att gå med på att sälja endlinks separat?
 

Stenta

Omega
Hej. Funderar på att byta till saffirglas på min skx007, tanken var att bara byta glas inte göra något åt bezelen.
Alla tipps tas gärna emot!!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Hej. Funderar på att byta till saffirglas på min skx007, tanken var att bara byta glas inte göra något åt bezelen.
Alla tipps tas gärna emot!!
Jag har provat olika typer av antireflexbehandling, dvs blå, klar och utan AR. Personligen tycker jag att resultatet bli klart bäst (obs ordvits...) med klar AR.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Hej. Funderar på att byta till saffirglas på min skx007, tanken var att bara byta glas inte göra något åt bezelen.
Alla tipps tas gärna emot!!
En sak till du kan fundera på - ett s.k. double dome-glas ger en snygg effekt men en platt glas kan vara nåt om du vill att klockan ska behålla originalkänslan.
 
Topp