• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Bytt insert på båda moddarna
IMG_20181205_101518_075.jpg
IMG_20181205_100730.jpg
Kul ju! Men datumet linjerar inte riktigt ser det ut som.
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Gjorde precis klart min första mod efter instruktioner funna i detta forum och från youtube. Julpyntade min SKX007 med en röd bezel-insert från one second closer och lädernato som införskaffats second hand. Riktigt nöjd för att vara första försöket, det kommer bli mer :)
 

Bilagor

  • 730724F0-E3BC-4077-8E06-026527D31EF2.jpeg
    730724F0-E3BC-4077-8E06-026527D31EF2.jpeg
    191.6 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Det är ju galet hur många av er som är riktigt duktiga på detta! Är det någon som moddat en Turtle eller Sumo och har något att visa upp?
Vad går en "standard mod" på, ungefär? Jag tänker med t.ex DD safir och keramisk bezel insert.
 

Kottmossa

Omega
Det är ju galet hur många av er som är riktigt duktiga på detta! Är det någon som moddat en Turtle eller Sumo och har något att visa upp?
Vad går en "standard mod" på, ungefär? Jag tänker med t.ex DD safir och keramisk bezel insert.

DD safir - ca 400-500 exkl frakter och postnordstraff
Keramisk bezel - ca 350-400 exkl frakter och postnordstraff

Har ett Turtleprojekt på gång för tillfället, men det är en bit kvar tills det finns något att visa. (Om jag nu får till det överhuvudtaget :))
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Har ögonen på en begagnad Seiko med aftermarket insert. Original insert, som jag föredrar estetiskt, hänger med i köpet men saknar lume-pricken kl. 12. Finns det någon bra resurs för att hitta ersättningar till just lume-pricken? Även om man kunnat göra ett enkelt byte ser den som sitter i aftermarket inserten som brukligt för liten ut (åtminstone enligt mitt ögonmått).
 

Bilagor

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    237.5 KB · Visningar: 9

Kessler

Rolex
2-Faktor
Går det att behålla samma tavla men byta index? Vill byta färg på mina index/lume eller få bort lume. Borde ju kunna måla men det är inte det jag frågar om :) Sen även byta visare, är det svårt? Har aldrig moddat förut.

Är en Seiko 5a så inget jag vill lägga ner alltför mycket pengar på då det är en billig beater.
 

Kottmossa

Omega
Ska lägga in på köpes, men frågar även här (hoppas det är OK)

Någon som har en bezel gasket till SRP Turtle till övers och vill sälja?
 

argo

Breitling
Hej! Jag har ett DD safirglas jag vill få på min SKX007, vet ni om det finns någon i Stockholm som hjälper till med sånt och vad det kan kosta?
 

Titanium

Omega
Några av de jag gjort under åren, finns bra många fler men hittade inte fler bilder just nu. Många har gått vidare till andra ägare men några bla Soxan längst ner finns kvar hemma. Fler är på gång med men saknar tid nu bara.

IMG_3585_tn.png

SKX031

IMG_2713.JPG

SKX007

IMG_2349.JPG

SKX007

IMG_5022_thumbnail.png

SKX007

IMG_3878_thumbnail.png

SKX007

DSC07316_thumbnail.png

6309-7040

DSC07441_thumbnail.png

6309-7040
Din skx007 är sjukt fin!!!!:) Galet snygg, stor inspiration:) Vad är allt du bytt på klockan?:) Mvh
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Din skx007 är sjukt fin!!!!:) Galet snygg, stor inspiration:) Vad är allt du bytt på klockan?:) Mvh

Tackar för det. Vet jag inte vilken 007'a du tänkte på men tex de med plongeur visare så var det vad enbart just visare som byttes och i vissa fall bezel men tex den med UDT tavlan (lilla grodan) så var det just tavla + visare + dagskiva som byttes. När det gäller SKX007 Doxan så byttes tavla + visare + chapter dial + bezel som sådan.
Jag köpte mestadels ifrån yobokies och även 10watches / dagazwatch när det begav sig - numera har jag inte tid att modda längre tyvärr.
 

Titanium

Omega
Tackar för det. Vet jag inte vilken 007'a du tänkte på men tex de med plongeur visare så var det vad enbart just visare som byttes och i vissa fall bezel men tex den med UDT tavlan (lilla grodan) så var det just tavla + visare + dagskiva som byttes. När det gäller SKX007 Doxan så byttes tavla + visare + chapter dial + bezel som sådan.
Jag köpte mestadels ifrån yobokies och även 10watches / dagazwatch när det begav sig - numera har jag inte tid att modda längre tyvärr.

Jag tänkte på den med gul urtavla, tackar för informationen om modifikationerna:) Mvh
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vart kan man hitta Marinemaster visare som passar 6r15 urverket? Alltså min SPB083/SBDC065. Hade varit en cool modifikation.
 
Topp