• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Är det bara jag eller har OEM Seiko delar börjat tunnas ut på marknaden? Tyckte man kunde hitta SKX-delar till höger och vänster på ebay för ett par år sen men nu känns det som man får leta med lykta i mörkret o_O

Så om någon har några tips så får ni mer än gärna peka mig i riktning där jag kan hitta OEM SKX013 vridringsinlägg? Verkar finnas lite här och där men det är antingen keramiska eller på andra sätt aftermarket...

Bild lånad från google
skx.jpg

Är det bara jag eller har OEM Seiko delar börjat tunnas ut på marknaden? Tyckte man kunde hitta SKX-delar till höger och vänster på ebay för ett par år sen men nu känns det som man får leta med lykta i mörkret o_O

Så om någon har några tips så får ni mer än gärna peka mig i riktning där jag kan hitta OEM SKX013 vridringsinlägg? Verkar finnas lite här och där men det är antingen keramiska eller på andra sätt aftermarket...

Bild lånad från google
skx.jpg
Samma upplevelse. Speciellt till skx013. Man får nog köpa en komplett glasring. Watchpartplaza brukar få in ibland.

Hej.
Vet inte om det här är rätt plats att fråga, men får i mitt insta-flöde massa inlägg från sidor som säljer moddade Seiko.
Bland annat https://mrmodwatch.com/, seikomodsweden och pswatchmods.
Är dessa något att ha?
Tycker de ser fina ut och är rimligt prissatta.
Vad säger forumet?
/B.F

Hej.
Vet inte om det här är rätt plats att fråga, men får i mitt insta-flöde massa inlägg från sidor som säljer moddade Seiko.
Bland annat https://mrmodwatch.com/, seikomodsweden och pswatchmods.
Är dessa något att ha?
Tycker de ser fina ut och är rimligt prissatta.
Vad säger forumet?
/B.F
Vad jag förstått är iaf någon av dem en ganska skum/dålig verksamhet. Egentligen är de olagliga då de säljer klockor/tavlor med Seikos logga på men som är är kopior/fake. Sen kan man tycka att de är snygga såklart. Men inget som man får posta bilder med på KS då det går under plagiat. En likadan mod som det inte står Seiko på tavlan är däremot helt okej.

Vad jag förstått är iaf någon av dem en ganska skum/dålig verksamhet. Egentligen är de olagliga då de säljer klockor/tavlor med Seikos logga på men som är är kopior/fake. Sen kan man tycka att de är snygga såklart. Men inget som man får posta bilder med på KS då det går under plagiat. En likadan mod som det inte står Seiko på tavlan är däremot helt okej.
Ah. Tack för svar. Det visste jag inte.
/J.B

Ah. Tack för svar. Det visste jag inte.
/J.B
Nej man vet inte allt från en början. Inget konstigt med det. Sen är det ju olika vad man vill ha. Kan såklart vara kul med en klocka med Seikos logga på i ett utförande man drömmer om. Moddar lite smått själv och här är det många som moddar både stort som smått. Är du sugen på att modda själv?

Tillbaka
Topp