tobtok
Basic
- Pris
- 12000 kr
- Returpolicy
- Nej.
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer en Seiko 5717-8990 Chronograph “Mono-Pusher” från december 1964 som förmodligen är Deadstock.
Modellen lanserades i samband med OS i Tokyo 1964 och var Seikos första kronograf kallad ”Monopusher”, styrd av en enda knapp. Den har dessutom datumvisning med quick-set, vilket var ovanligt för sin tid.
Klockan har rester av det blåa klistermärket som skyddade bakboetten när klockan var ny finns kvar, länken och spännet har inga spår av användning och bezeln ser ny ut. Endast några små märken och samt slitage på bakboetten och två diskreta saltfläckar som syns i vissa ljus på urtavlan finns. Jag har inte velat tvätta klockan för att bevara dess skick.
Klockan tickar och håller tiden väl med bra gångreserv och kronografen fungerar utan problem!
Kommer på originallänk (bara den säljs ofta för flera tusen kronor i sämre skick) samt med den ovanliga original-taglinen.
Specifikationer:
• Referens: 5717-8990
• Tillverkningsår: 1964
• Urverk: Manuellt Seiko kronograf urverk cal. 5717
• Diameter: ca 37,5 mm utan krona
• Tjocklek: ca 11 mm
• Lug-to-lug: ca 44 mm
• Bandbredd: 19 mm
• Glas: Akryl (original)
Skriv gärna om du har frågor eller vill se fler bilder!
Tänker mig 12.000 kr skickat men kan också mötas F2F i Stockholm!
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/tobtok.180585/
Modellen lanserades i samband med OS i Tokyo 1964 och var Seikos första kronograf kallad ”Monopusher”, styrd av en enda knapp. Den har dessutom datumvisning med quick-set, vilket var ovanligt för sin tid.
Klockan har rester av det blåa klistermärket som skyddade bakboetten när klockan var ny finns kvar, länken och spännet har inga spår av användning och bezeln ser ny ut. Endast några små märken och samt slitage på bakboetten och två diskreta saltfläckar som syns i vissa ljus på urtavlan finns. Jag har inte velat tvätta klockan för att bevara dess skick.
Klockan tickar och håller tiden väl med bra gångreserv och kronografen fungerar utan problem!
Kommer på originallänk (bara den säljs ofta för flera tusen kronor i sämre skick) samt med den ovanliga original-taglinen.
Specifikationer:
• Referens: 5717-8990
• Tillverkningsår: 1964
• Urverk: Manuellt Seiko kronograf urverk cal. 5717
• Diameter: ca 37,5 mm utan krona
• Tjocklek: ca 11 mm
• Lug-to-lug: ca 44 mm
• Bandbredd: 19 mm
• Glas: Akryl (original)
Skriv gärna om du har frågor eller vill se fler bilder!
Tänker mig 12.000 kr skickat men kan också mötas F2F i Stockholm!
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/tobtok.180585/