• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko neomonster SNZF51 som första klocka/beater?

Herr Gås

Banned
Hej, första inlägget här. Är 21 bast och på jakt efter min första klocka. Efter att ha spanat fram och tillbaka länge fastnade jag för skx007, neo monster, Spork och framförallt SRB605. Det visade sig att SRB605 var "limited edition" och Spork slutat tillverkas så de försvann. SKX007 föll bort då jag personligen känner att den behöver ett Super Oyster för att tilltala mig.

Kvar har vi alltså Seiko SNZF51K/J1. Finns det något som gör att det vore ett dåligt val som alldagsklocka med studier, träning och allt vad det innebär?

http://www.watchhubs.net/seiko-5-au...51j1-snzf51j.html?search_query=snzf&results=6

http://www.creationwatches.com/prod...-snzf51k1-snzf51-snzf51k-mens-watch-1624.html
 

KMS

Rolex
Du får lite bättre vattentålighet och lite roligare klocka (imho) om du väljer de vanliga monstersarna (SKX & SRP). Men Seiko5 varianten är säkerligen bra den med!
Tror inte den borde påverka dina studier negativt!:)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tycker du borde passa på att köpa en skx007 (eller varför inte en 009) innan dom går ur produktion helt. Köp även till superoyster. Ett klart prisvärt paket. Alla här har minst en eller två skxor :)
 

audotcom

Panerai
Är säkert inget dåligt val om du skulle köpa någon av dom där seikosarna, dock så håller jag med om att en vanlig monster alt skx007/009 med 200m WR är mer Bang for the buck och mer allround.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Du är väl medveten om att det är fullt möjligt att montera ett super oyster på skx'arna? Strapcode säljer riktigt fina oysters anpassade för just skx serien. Lägger min röst på skx.
 

Herr Gås

Banned
På vilket sätt skulle en viss klocka passa dåligt för studier om jag får fråga ?

Tycker du borde passa på att köpa en skx007 (eller varför inte en 009) innan dom går ur produktion helt. Köp även till superoyster. Ett klart prisvärt paket. Alla här har minst en eller två skxor :)

Är säkert inget dåligt val om du skulle köpa någon av dom där seikosarna, dock så håller jag med om att en vanlig monster alt skx007/009 med 200m WR är mer Bang for the buck och mer allround.

Du är väl medveten om att det är fullt möjligt att montera ett super oyster på skx'arna? Strapcode säljer riktigt fina oysters anpassade för just skx serien. Lägger min röst på skx.

Jag röstar också för en klassisk SKX med Oyster-länk framför Seiko 5:an.

Great minds think alike, av någon anledning fortsatte jag kolla på bilder på skx007 med just oyster. Insåg att allt annat var fel val iom att jag undermedvetet redan bestämt mig. Sagt och gjort, 1382:- fattigare är en SKX007k1 beställd från creationwatches. När jag sedan gick för att läsa era svar känns det som jag gjort rätt val.

Anledningen att jag skrev "studier" är för att påvisa att jag som fattig student inte ville lägga hutlösa pengar på en klocka ;)

Kollar nu på strapcodes oyster då de verkar billigare än wjean och yobokies. Några synpunkter här? Någon anledning att inte klicka hem detta:
http://www.strapcode.com/store/22mm...-steel-bracelet-seiko-skx007-diver-p-933.html
 

Herr Gås

Banned
Återstår att se om jag byter själv eller om polaren som jobbar i en klockmasterbutik byter länken men ett Super Oyster ska på. Valde att köpa med gummi då Jubileelänken aldrig kommer användas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Great minds think alike, av någon anledning fortsatte jag kolla på bilder på skx007 med just oyster. Insåg att allt annat var fel val iom att jag undermedvetet redan bestämt mig. Sagt och gjort, 1382:- fattigare är en SKX007k1 beställd från creationwatches. När jag sedan gick för att läsa era svar känns det som jag gjort rätt val.

Anledningen att jag skrev "studier" är för att påvisa att jag som fattig student inte ville lägga hutlösa pengar på en klocka ;)

Kollar nu på strapcodes oyster då de verkar billigare än wjean och yobokies. Några synpunkter här? Någon anledning att inte klicka hem detta:
http://www.strapcode.com/store/22mm...-steel-bracelet-seiko-skx007-diver-p-933.html
Kör på det som avsmalnar till 18mm istället. Jag har precis själv beställt en, borde landa inom några dagar.
 
Topp