• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko o klocknovis

Tobak

Basic
Jag har ärvt en Seiko och vet noll om klockor så därför vänder jag mig till er.
På baksidan står följande: Stainless Steel, Water Resistant. 66 6000, 2N6419 TL. Framsida, Mörkblå urtavla, Seiko 17 jewels, Japan 66, 6020 T. Kan någon hjälpa mig att tyda dessa herioglyfer, samt eventuellt värde och i.s.f var jag lämpligast säljer den. OBS, inget armband, repfritt glas, framsida stål i bra skick, något lite avflagat på baksidan. Tacksam för svar!

På baksidan står följande: Stainless Steel, Water Resistant. 66 6000, 2N6419 TL. Framsida, Mörkblå urtavla, Seiko 17 jewels, Japan 66, 6020 T. Kan någon hjälpa mig att tyda dessa herioglyfer, samt eventuellt värde och i.s.f var jag lämpligast säljer den. OBS, inget armband, repfritt glas, framsida stål i bra skick, något lite avflagat på baksidan. Tacksam för svar!
Den här länken säger nog det mesta: https://www.tradera.com/item/1000984/629280724/manuell-seiko-17-jewels

Rolig, tidstypisk klocka. Långt mer personlig än smartklockor och annat som säljs nytt idag.
Och som föregående talare visar med Traderalänken, inget svindlande stort värde. Fungerar den och håller tiden hyggligt, skaffa ett armband och använd den själv. ...Och skänk då och då den föregående bäraren en tanke.

Tillbaka
Topp