• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Padi eller sinn

  • Padi

    Röster: 18 20.9%
  • Sinn

    Röster: 68 79.1%

  • Totala väljare
    86
Tjena alla kunniga!
Jag är ute efter ett nytt klockköp! Har länge varit ute efter Sinn 104 men nu har blickarna även börjat snegla över på Seiko padi!
Älskar sunbursten och dess pepsi dial är magisk!
Skulle uppskatta era personliga åsikter, vad skulle ni välja och varför? padin är trotsallt häften så billig men sinn jämför många kvalitetsmässigt med omega, breitling!

Skulle också uppskatta lite info om hur man får tag i padin, återförsäljare i sverige, etc.
Jag vill ha den med den "riktiga" blå-svarta padi klockboxen!

Är det nån som äger en padi, hojta gärna till! Vill veta vad ni tycker om klockan, om det eventuellt nåt jag som köpere borde veta, hur den är med sina 45mm etc!
Bilder: google
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    107.2 KB · Visningar: 432
  • image.jpeg
    image.jpeg
    166.3 KB · Visningar: 407
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade kört på sin.... den tilltalar mig mer.

@yonsson har väl ägt båda och kan lämna en kort recension?
Sinn 104 är den enda klocka jag köpt och därefter sålt efter ett dygn. Jag tyckte boetten var tråkig och att känslan i vridringen var tråkig, händelselös urtavla också. Jag gillar konceptet men gillade inte kvalitetsupplevelsen. Idag kanske jag hade tyckt annorlunda, den nya versionen med siffror på tavlan tycker jag verkar lite roligare.

PADIn är ju given, bara att köpa och testa, därefter sälja om man inte gillar den.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sinn 104 är den enda klocka jag köpt och därefter sålt efter ett dygn. Jag tyckte boetten var tråkig och att känslan i vridringen var tråkig, händelselös urtavla också. Jag gillar konceptet men gillade inte kvalitetsupplevelsen. Idag kanske jag hade tyckt annorlunda, den nya versionen med siffror på tavlan tycker jag verkar lite roligare.

PADIn är ju given, bara att köpa och testa, därefter sälja om man inte gillar den.
Varför är den 70-talsfula seikokopian given?
 
Sinn 104 är den enda klocka jag köpt och därefter sålt efter ett dygn. Jag tyckte boetten var tråkig och att känslan i vridringen var tråkig, händelselös urtavla också. Jag gillar konceptet men gillade inte kvalitetsupplevelsen. Idag kanske jag hade tyckt annorlunda, den nya versionen med siffror på tavlan tycker jag verkar lite roligare.

PADIn är ju given, bara att köpa och testa, därefter sälja om man inte gillar den.
Förstår vad du menar, sinn 104 är fin och elegant men kanske inte världens roligaste. Dock har jag hört bra om både vridning och kvalite. Jag gillar själv inte den med arabiska siffror.

blir så sugen när du säger så! Haha
 

Zingo

Rolex
Småler lite när jag läser rekommendationen ovan från en nååågot jävig person... :D

Skulle dock kört på Padin också, ser roligare ut. Finns även en på köp och sälj (inte jag som säljer den).
 

Platinum

Cartier
Tycker själv Seikon ser roligare ut (kanske lite överdriven hype kring den modellen dock) men gillar nog Sinn mer som märke. Gillar inte alls 104:an på samma sätt som många andra av Sinns modeller.. Svårt val men hade nog själv kört på Seikon i det fallet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vill du ha samma klocka som halva KS så Seikon given. Du kan dessutom hänga i trådar och diskutera klockor för 3-5.000:- som om de vore mästerverk.
Med en Sinn sticker du ut lite.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Det är ju två väldigt olika klockor så frågan är väl vad du föredrar rent stilmässigt. Jag personligen röstar för Sinn men det beror till stor del på att jag inte har handleder som kan bära upp PADIn storleksmässigt.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Jag älskar Sinn. Har sneglat och klämt på 104 ett tag. Har en PADI.
Jag röstar PADI för det känns najs att att få tag på den ny nu.
104:an kan du köpa ny nästa år.
PADI kanske blir svårare att få tag på Ny.
My take.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
För att förtydliga mig själv. Vad jag menade var att om du vill ha en ren dykare och har handlederna att bära upp den så är väl PADIn inget tokigt val. Om du vill ha något som är mer "allround" så känns Sinn 104 mer rätt i min värld. Helt min åsikt dock :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hur stora handleder har du? PADI:n är rätt stor. Sinn:en är smäckrare och stilren på ett sätt som Seikon inte är. Jag hade tagit Sinn på länk, om kassan tillåter det. Dessutom tror jag , utan att veta, att gången kommer att vara bättre på Sinn:en än på Seikon. Vidare är jag övertygad om kvalitetskänslan på Sinn:en överglänser den hos Seikon. Av de Seikos (skx011, sbdc001, sbdc007, sbbn015 och sbdx001), och de Sinn:ar (757 och EZM3) jag haft, så är det bara MM300, och möjligen tonfisken, som är i paritet med de Sinn:ar jag haft/ klämt på.
Alltså, en "billig" Seiko eller en "billig" Sinn? Lätt val.
 
För att förtydliga mig själv. Vad jag menade var att om du vill ha en ren dykare och har handlederna att bära upp den så är väl PADIn inget tokigt val. Om du vill ha något som är mer "allround" så känns Sinn 104 mer rätt i min värld. Helt min åsikt dock :)
Förstår, är dock rädd att sinn inte ska leva upp till sitt pris (utseende mässigt) lägger man 10k på något vill jag vara säker på att jag älskar utseendet vilket jag inte är. Tillskillnad från padin som jag i värsta mycket lättare kan sälja. Så därför tror jag PADIn är ett bättre val!
 
Hur stora handleder har du? PADI:n är rätt stor. Sinn:en är smäckrare och stilren på ett sätt som Seikon inte är. Jag hade tagit Sinn på länk, om kassan tillåter det. Dessutom tror jag , utan att veta, att gången kommer att vara bättre på Sinn:en än på Seikon. Vidare är jag övertygad om kvalitetskänslan på Sinn:en överglänser den hos Seikon. Av de Seikos (skx011, sbdc001, sbdc007, sbbn015 och sbdx001), och de Sinn:ar (757 och EZM3) jag haft, så är det bara MM300, och möjligen tonfisken, som är i paritet med de Sinn:ar jag haft/ klämt på.
Alltså, en "billig" Seiko eller en "billig" Sinn? Lätt val.
Har 19mm (verkligen på gränsen) eller vad säger ni? är dock bara 16år så dem kommer växa rätt mycket till
 
Topp