• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF SEIKO Pogue OHPF, SEIKO 6105-8110 3500kr

Mattan

Panerai
1. *OHPF*Pogue i OK skick. Lite repig, rasslig originallänk.Glaset är helt nytt.Tavlan har några små fläckar.
Innerring funkar fint, håller tiden bra, bra gångreserv, snabbinställning av datum funkar perfekt också.
Allt original as far as i know.
Enda problemet är att sekundvisaren på kronografen stannar vid omkring 35s och nollar inte alltid exakt. Gjorde inte det innan glasbytet.Då funkade allt perfa så jag misstänker att det inte är något allvarligt.
pga kronografproblemet säljer jag för 1800inkl frakt.

IMG_0525_zpsb0e4521b.jpg


2. 6105-8110
Från omkring 1973 har jag för mig. Original tavla och visare vad jag vet(dock osäker om sekundvisaren är original) Bra använt skick.lite mögel på tavlan. Funkar som den ska och håller tiden bra och fin gångreserv. Kronan låser(ovanligt). Kommer på ett Wjean waffle gummi.Ganska säker på att Insert också är AM.
3500 fraktat.
IMG_0509_zps9b3e927b.jpg


IMG_0391_zpsceab8e40.jpg
 
Topp