• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko presage eller longines conquest?

Tjena! Tänkte skaffa min första automatklocka o funderar just nu mellan två olika: Seiko presage skarp edge 39 mm och longines conquest 41mm. Gillar känslan, storleken o urtavlan på seikon men tycker longines är snygg, robust och stilren den med. Tänker att det ska va en klocka som jag kan ha i de flesta sammanhang. Har hittat de för ungefär samma pris. Vad har ni för tankar, tips o åsikter?
F1D192D4-7098-4149-A361-54209E278D7B.jpeg

B996B362-B23A-4333-8795-77512EF67EF6.jpeg

Longinesen gillar jag bättre även om bägge är fina. Seikon är lite dressigare, och personligen gillar jag den lite tooligare looken som Longinesen har.

Conquesten finns ju även i 39 mm och den hade jag valt utan att blinka. 😉
Håller med dig om att 39mm Conquesten är riktigt fin. Var inne på den från början men sedan hittade jag 41mm för 3 tusen billigare på black friday så då får jag i så fall spendera ett par tusen till. Till stor del på grund av det lutar det möjligen åt 39mm seikon för mig😇

Håller med dig om att 39mm Conquesten är riktigt fin. Var inne på den från början men sedan hittade jag 41mm för 3 tusen billigare på black friday så då får jag i så fall spendera ett par tusen till. Till stor del på grund av det lutar det möjligen åt 39mm seikon för mig😇
Storleken och känslan på armen är viktigare än man kanske tänker i början. Om du egentligen vill ha Longines i 39mm skall du inte köpa den i 41! Prismässigt kan du ju kolla C24. Finns många välrenommerade som säljer Longines...

Jag hade tagit Seikon alla dagar i veckan, jag tycker den är riktigt fin. Men oavsett vilken du väljer tror jag du kommer bli nöjd - båda är fina.

Som Longines-älskare är jag kanske lite färgad men då jag ägt och äger både Longines Conquest och Seiko Presage så känner jag ändå att Longines Conquest vinner alla dagar i veckan, om man skulle jämföra de två sida vid sida. Faller mer för Longines finish och kvalité än Seikos i denna prisklass. Men som ovan nämnt så skulle jag helt klart kolla in Conquest 39mm istället för 41mm.

Storleken och känslan på armen är viktigare än man kanske tänker i början. Om du egentligen vill ha Longines i 39mm skall du inte köpa den i 41! Prismässigt kan du ju kolla C24. Finns många välrenommerade som säljer Longines...
Exakt så, att skaffa något ”nästan” är aldrig värt det i längden. Slutar med att man sitter med båda, långt dyrare än att bara plocka den man eg ville ha från början även om det svider.

Men skit i det. Ta Seikon, den är mycket vassare imo! 😎

Tillbaka
Topp