• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Presage Sarx035 åsikter

chogge

Omega
Hej!
Är ute efter en Seiko SARX035 som verkar vara rätt svår att få tag på här i Sverige då denna är en JDM modell.

Dels undrar jag om någon här har denna och kan ge sina intryck? Eller om någon kan rekommendera inköpsställe fysisk butik eller nätet.

232619oomt3ibeo3unwzib.jpg
232557rdrecfxc55e2zfye.jpg

Tack på förhand.

//Chogge
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Farligt nära en köpesannons. Det såldes nyligen en här på KS och jag tror Globen säljer dessa. Riktigt fina.
 

Gimbal

Omega
Är också lite sugen på en sarx035. Var först inne på den vita 033'an men nu lutar det mer åt den svarta 035 då den vita kanske blir lite för mycket bling för mig.
Så jag surfade in på Chino eftersom jag handlat från dem tidigare, men såg nu följande text på första sidan "SEIKO is Not shipped EURO and UK area though".
Någon som vet om han menar det, eller om det "bara" är ett officiellt ställningstagande?
Eller ska man helt enkelt prova Seiya eller Gnomon (som iofs är out of stock)....hm.

Är också lite orolig över om den är för stor, den ser stor ut på många armbilder samtidigt som den enligt måtten är mindre än ex srp777 som jag lyckas bära upp någorlunda i alla fall. Nåja mycket funderingar blir det.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Den finns på creationwatches, funderar starkt på att beställa. Den vita 031 fanns igår kväll i lager, men är slut idag...
 

Gimbal

Omega
Hittade den här
videon om en SARX033 med en böjd SEIKO logga och fettfläckar på indexen.
Han fick klockan utbytt men i den nya fanns istället filt-trådar på urtavlan och fettfläck på insidan av glasbaksidan.
Hur vanligt är det med sådana här "defekter" i denna prisklass? Hade han maximal otur? Eller handlar Seiya med efterjusterad andrasortering?
Många frågetecken blir det.
 
Topp