- Pris
- 8000kr
- Returpolicy
- Inom 24h om klockan ej motsvarar beskrivningen
- Bilder Skickat
- Ja
Nu har tiden kommit för att sälja min fantastiska Seiko Presage SARX055 JDM! Behöver pengarna till nytt så inga byten tack 
Trots sitt eleganta utseende så är det en mycket kompetent klocka som är vattentät till 100m, Seikos Comfotex Ti vilket innebär Diashield behandlad titan och Super-clear coatat safirglas samt en boett på 40,8mm och en höjd på endast 11mm gör den mycket lättburen men samtidigt väldigt stryktålig. Boetten är i en klass för sig med alternerande finish i borstad och blankpolerad titan som enligt mitt tycke påminner mer om rostfritt stål till färg och finish samt en otroligt fin urtavla som klockan gjort sig känd för.
Använd en handfull gånger och är i nyskick med undantag för ett mindre märke på insidan av länken där viklås och länk möts samt själva viklåset (se 3 sista bilder) men det är inget man ser när man har klockan på sig, länken är även justerad till min 17cm handled men övriga länkbitar följer naturligtvis med i boxen.
Inhandlad från Gnomon Watches 28 November 2017 med gällande garanti t.o.m. 28 November 2018!
Se nedan post för mer info som uppackning samt fler bilder:
https://klocksnack.se/threads/seiko-presage-sarx055.83531/
Tack KS för annonsplats!
SPECS:
Trots sitt eleganta utseende så är det en mycket kompetent klocka som är vattentät till 100m, Seikos Comfotex Ti vilket innebär Diashield behandlad titan och Super-clear coatat safirglas samt en boett på 40,8mm och en höjd på endast 11mm gör den mycket lättburen men samtidigt väldigt stryktålig. Boetten är i en klass för sig med alternerande finish i borstad och blankpolerad titan som enligt mitt tycke påminner mer om rostfritt stål till färg och finish samt en otroligt fin urtavla som klockan gjort sig känd för.
Använd en handfull gånger och är i nyskick med undantag för ett mindre märke på insidan av länken där viklås och länk möts samt själva viklåset (se 3 sista bilder) men det är inget man ser när man har klockan på sig, länken är även justerad till min 17cm handled men övriga länkbitar följer naturligtvis med i boxen.
Inhandlad från Gnomon Watches 28 November 2017 med gällande garanti t.o.m. 28 November 2018!
Se nedan post för mer info som uppackning samt fler bilder:
https://klocksnack.se/threads/seiko-presage-sarx055.83531/
Tack KS för annonsplats!
SPECS:
- Movement
Caliber 6R15. Seiko Automatic.
- Accuracy
+25/-15 sec per day
- Dial
Silverish white "snowflake" with applied indexes
- Date
3 O'clock
- Case
Titanium
- Crown
Push-in. Signed Crown
- Lug
20mm
- Crystal
Sapphire front with Super-clear coating. Sapphire display back.
- Strap
Titanium
- Water resistance
100m
- Dimensions
40.8mm in diameter, 46.2mm lug to lug, 11mm thick.
- Power Reserve
50 hours
Senast ändrad: