• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Presage SRPE43J1 Cocktail Time, en video-recension

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tjena!

Tillbaka med en Seiko recension. Denna SRPE43 cocktail time känns speciell. Jag blev väldigt glad när jag fick höra att Seiko bestämt att göra nya modellen mindre än de äldre. Jag ägde förr en Sarb065 (originell cocktail time) som var 40,5mm i diameter. Fastän klockan var otroligt vacker så var den helt enkelt för stor för att vara elegant på min handled. Tavlan på den nya SRPE43 är otroligt vacker och jag tycker att valet av nummer för varannan timme är klockren och gör designen elegant och tidlös. Detta är så långt jag vet den första gången som en cocktail time har arabiska numerals på tavlan. En annan positiv grej som överraskade mig var det att Seiko lagande "quick-release" system på läderbandet. Trots det var det kanske läderbandet som var största besvikelsen med denna modell. För att summera så tycker jag att detta är bland de bästa klockorna man kan köpa för kring 400 euro.

För de intresserade så låter jag långa video-recensionen gå in på mera detaljer :)

Ha det bra och fråga ifall ni har frågor! (Helst i Youtube kommentarfältet men här passar också!)

Mvh,
Anders

 
Topp