• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Presage SSA303J1

DrDre

Patek
Jag har väldigt dålig koll på Seiko och annat japanskt men stötte på den här nyligen på monochromes forum. Ett problem med den där typen av "vardagsklockor" (tänk Datejust Omega AT mfl) är ju att de kan bli lite slätstrukna (gubbtråkiga), men Seiko har lyckats skoja till det lite med power reserve. Inte alls dumt, eller vad säger ni?

Priset verkar ligga på lite drygt en femtusing (inte gjort ngn ordentlig sökning, bara första bästa googleträff).
https://www.watch.co.uk/seiko-presage-japanese-automatic-watch-with-powerreserve-ssa303j1.htm
Give-Away-Win-Seiko-Presage-SSA303J1-2.jpg

13413338_1560342680934252_886941918_n.jpg
 

Chumba

Rolex
Jag har också spanat på den där de senaste dagarna. Riktigt fin. Gillar de blå visarna och tavlan är som du säger, kul att titta på. Inte mycket info man hittar om den dock. Såg att den fanns i en skön blå variant (309) som var riktigt läcker om man är lagd åt det hållet..
14262644_642999922535587_948557015_n.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Aldrig sett denna tidigare, var ju lite kul med den gigantiska gångreservsmätaren :)

Personligen tycker jag den blåa slår den vita med hästlängder.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Varför envisas man med sekundvisare på så annars fin klocka.

Vad ligger diametern på? Allt över 39 på denna går bort.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ljuset spelar sig ju inte alls i den svarta tavlan, den är som ett svart hål.
Hehe, ja det var kanske ett dåligt ordval. Gillar hur som helst kontrasterna i den svarta tavlan, vitt mot svart och handarbetet bakom den. Älskar också hur tavlan sjunker in vid datumet samt att de använder sig av en datumskiva med vitt på svart.

Jag samlar till en Speedmaster nu, men den där är också en bra kandidat.
 

Psykel

Patek
Hehe, ja det var kanske ett dåligt ordval. Gillar hur som helst kontrasterna i den svarta tavlan, vitt mot svart och handarbetet bakom den. Älskar också hur tavlan sjunker in vid datumet samt att de använder sig av en datumskiva med vitt på svart.

Jag samlar till en Speedmaster nu, men den där är också en bra kandidat.
Skaffa Seikon, varenda kotte har ju Speedy! Borde vara en tiotusing billigare dessutom!
 

Case

Panerai
Var och klämde på den svarta tidigre men var mer sugen på den vita som inte fanns hemma. Drog en changsning och beställde den vita och i dag kom den :)
Är helt nöjd med mitt beslut.
Svårt och fånga de blå visarna i en bild.

IMG_20161214_164539.jpg
Kul, mer bilder please :)

Och min ständiga fråga... hur är länken? (Jämfört med Sarb033 om du vet hur den är)
 

lofgreno

Audemars
Har också fastnat nu på SSA303J1, den vita alltså. Ser riktigt nice ut på dom bilder och videoklipp jag kollat in. :)
 

Bilagor

  • Seiko_Presage_SSA303J1.jpg
    Seiko_Presage_SSA303J1.jpg
    33 KB · Visningar: 75
Topp