• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Presage

Jocke9090

Breitling
Hej!

Är det någon på forumet som har någon av dessa klockor och kanske kan visa bild på eran?
Vad tycker du om dom här två klockorna?
Jag har läst en del och fått uppfattningen att Seiko är ett väldigt prisvärt och bra alternativ, dessa är även lite roliga då dom är inspirerade av deras första klocka Laurel.

Den första är: SPB041J1
och den andra: SPB039J1
Jag har velat köpa någon av dom länge och funderar på vilken, tyvärr så har mina lokala affärer ingen i butik och har nu tittat på alla bilder på internet på dessa haha.


(ursäkta för väldigt stora bilder)

Seiko-Presage-SPB041J1-2.jpg
Seiko-Presage-SPB039J1-1.jpg
 
Senast ändrad:

L.D

Omega
Sitter själv och kollar på dessa. Tycker det finns mycket att gilla med dem. Dels historiskt, som du själv nämner Laurel hyllning. Men sedan är det riktigt snygga klockor. Vad jag kan urtyda så är power reserve varianten (SPB041J1) 13mm tjock minst och den ser väldigt tjock ut. SPB039J1 ligger på 11mm vilket jag tycker är mer rimligt på denna lite mer dressade klocka. Precis samma sak som på presage cocktail time klockorna. Där är power reserve varianterna för tjocka enligt mitt tycke. Så jag skulle köra på SPB039J1.
 

Laplander

Rolex
Hej!

Är det någon på forumet som har någon av dessa klockor och kanske kan visa bild på eran?

Seiko-Presage-SPB041J1-2.jpg

Den där Seikon har jag haft ögonen på ett tag, jag gillar typsnittet och den röda tolvan.
Jag läser på Seikos hemsida, Accuracy +25 to -15 seconds per day.
Är hyfsat normala siffror för något som inte är COSC, tycker det låter mycket?
 

argo

Breitling
Jag sitter på en sån här som jag inte bestämt mig ännu för om jag tycker om tillräckligt för att behålla eller lämna tillbaks... o_O Beställde en illa kvickt när den kom ut för att det verkade finnas relativt få i Sverige och ville inte gå miste. Hittills tycker jag den gör sig bättre på bild än irl, därav ej bestämt mig än.
IMG_8650.jpg
 
D

Deleted member 18570

Guest
487D7D2E-1F08-4A38-9751-65075D122BFD.jpeg
AA419679-4640-4066-88BD-22122D6EF0DA.jpeg
På vintage forumet har jag just donerat en Limited Edition Presage ny i box till förmån för Barncancerfonden. Gå in och kolla efter info om auktionen.

Vänligen
/Claes
 
Topp