• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko QC-951 quartzchronometer, Seiko & Sense världsur

seikoswede

Panerai
Jaha, då är tiden inne för att göra sig av med några leksaker.

Först ut är min Seiko QC-951 eller kronometer 103, världens första portabla kvartskronometer. Fint skick men är lite nött av hård tjänstgöring i Kungens tjänst och den går fantastiskt bra. Lägger bara ut en bild här men den intresserade hittar massor av info i den här tråden: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-av-världens-första-portabla-kvartsklocka.45979/#post-1116852

image.jpeg


Svårt att prissätta en ovanlig pjäs som den här men börjar med (3500) nu 2500kr.

Sedan har vi ett världsur från Seiko, med en transistor i verket. Mycket fint skick med få repor. Skulle nog må bra att dammas av invändigt. Går bra men har inte kontrollerat hur exakt den går. Tickar ganska högt. Går att hänga på väggen.
Svår att prissätta precis som den förra och har inte sett många till salu.
Vi börjar med (1500) nu 1000SEK.
image.jpeg
image.jpeg


Sedan har vi ett bordsur världsur från Sense som jag tror är något sub-brand till Seiko. Har sett likadana märkta Lord King bland andra.
Riktigt fin och går bra. Har reklam för National batterier.
Pris: 500SEK

image.jpeg

image.jpeg


Edit: Bifogar en bild på världsuren tillsammans. De är bordsur men Seikon går att hänga på väggen. Hål för upphängning finns på baksidan. Seikon är ca 20x15cm och knappt 10 djup. Sense-uret är ca 23x20.


image.jpeg

Allra helst skulle jag vilja byta alla tre mot något kul i klockväg, alltså tre mot en, Dykare eller chronograf. Bytesvärde 5000. Pengar upp vid rätt objekt.

Inser att det kanske blir svårt med byte och då säljer jag enligt ovan.
I priset ingår personlig frakt och överlämning till Norrköping/Linköping ev. Stockholm efter avtal.

Annars tillkommer fraktkostnad.

Returer? Nej.

Frågor och eventuella bud och bytesaffärer mottages tacksamt!
 
Senast ändrad:
Topp