• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko RAF gen 2, fast ändå inte alls...

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Köpte på mig en Seiko kronograf gen 2 av den civila versionen som även gets ut till RAF. När jag plockar av natot ser jag en gravyr som förvisso inte överenstämmer med RAF, men som ändå gör mig fundersam. Någon som kan upplysa mig?
IMG_2839.jpg
IMG_2838.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Köpte på mig en Seiko kronograf gen 2 av den civila versionen som även gets ut till RAF. När jag plockar av natot ser jag en gravyr som förvisso inte överenstämmer med RAF, men som ändå gör mig fundersam. Någon som kan upplysa mig?
IMG_2839.jpg
IMG_2838.jpg
Bra fångat! Och absolut ovanligare än den brittiska versionen. Tilldelades flygvapnets helikopterpiloter/navigatörer på 90-talet. Någon kanske har mer info? Jag har också ett exemplar ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hej!

Köpte på mig en Seiko kronograf gen 2 av den civila versionen som även gets ut till RAF. När jag plockar av natot ser jag en gravyr som förvisso inte överenstämmer med RAF, men som ändå gör mig fundersam. Någon som kan upplysa mig?
IMG_2839.jpg
IMG_2838.jpg
Hm kanske skulle köpt båda exen då, ganska bra pris! Får nog gå tillbaka imorgon ;)

Skämtar du med mig? Så där dålig koll har väl ingen! ;)

Blir galet avundsjuk faktiskt!

...ska den där avyttras så ställer jag mig på kö! Tjingpax!

Edit: och grattis då! Din j*vel! :p
 
Senast ändrad:

Pictor

Audemars
BRAVO Virrooo! Jag tror att även ytbärgarna (helikopterförband, som tyvärr är i malpåse P.g.a trista besparingsåtgärder ) hade dom på handleden.
Jag har en bekant som tillhörde sektionen, men är utlokaliserad i den stora världen. Jag ska lyssna med honom. Det kan
kanske ge något mer klockrelaterat....
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
BRAVO Virrooo! Jag tror att även ytbärgarna (helikopterförband, som tyvärr är i malpåse P.g.a trista besparingsåtgärder ) hade dom på handleden.
Jag har en bekant som tillhörde sektionen, men är utlokaliserad i den stora världen. Jag ska lyssna med honom. Det kan
kanske ge något mer klockrelaterat....
Tack, börjar inse vilket jävla flyt jag hade, men ibland ska man ha det också! Hör gärna med honom, hade velat ha mer info om dessa ur!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Nej detta är någon slags svensk motsvarighet, inte lika rockigt men kul med militärt i alla fall :)
Allt som har med helikoptrar att göra är alltid coolt.

Om jag förstår det hela rätt så är jag nu först i kön på den här. @nöt ställde sig i kön på den andra, som du sålde till @krämbulle. Han stod i först i kön till den första, och har ju nu lämnat den platsen ledig. :cigar:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Typ, detta är ju dock inte RAF. Coola ändå!

SwAF och M-märkning är ju ännu coolare. Det vet ju alla. ;)

Allt som har med helikoptrar att göra är alltid coolt.

Om jag förstår det hela rätt så är jag nu först i kön på den här. @nöt ställde sig i kön på den andra, som du sålde till @krämbulle. Han stod i först i kön till den första, och har ju nu lämnat den platsen ledig. :cigar:

Behöver jag inte två alltså?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Allt som har med helikoptrar att göra är alltid coolt.

Om jag förstår det hela rätt så är jag nu först i kön på den här. @nöt ställde sig i kön på den andra, som du sålde till @krämbulle. Han stod i först i kön till den första, och har ju nu lämnat den platsen ledig. :cigar:
Du får prata med @Gummo om den där bastu-appen, du och @nöt får göra upp via den för att sedan betala ett hutlöst överpris ;)
 
Topp